یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ حسرت صعود؛ چشم امید ایران به فرمت ۴۸ تیمی

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛  حسرت صعود؛ چشم امید ایران به فرمت ۴۸ تیمی

تیم ملی فوتبال ایران با شکست برابر آمریکا از صعود به مرحله حذفی جام جهانی فوتبال بازماند تا حسرت این تیم به ۶ دوره ختم شود.

 تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه یک بر صفر برابر این تیم شکست خورد. شکست ایران حذف تیم ملی کشورمان را از دور گروهی مسابقات جام جهانی قطعی کرد.

تیم ایران در ۶ دوره حضور در این بازی ها نتوانسته به مرحله حذفی صعود کند. حاصل ۶ دوره حضور ایران و انجام ۱۸ بازی،۱۱ باخت، چهار تساوی و سه برد است.

ایران تنها تیم مدعی آسیا است که نتوانسته به دور حذفی صعود کند. تیم های کره‌شمالی، استرالیا، کره جنوبی، عربستان و ژاپن حداقل یکبار به دور حذفی صعود کردند. تیم کره جنوبی با کسب عنوان چهارم، پرافتخارترین تیم آسیا در بزرگترین جشنواره فوتبال جهان است.

حسرت صعود ایران در حالی به ۶ دوره رسید که تیم ملی ایران باید چشم امید به فرمت ۴۸ تیمی مسابقات جام جهانی داشته باشد. جام جهانی ۲۰۲۶ در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود.

تیم ملی آمریکا با برد در این بازی حریف هلند در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. تیم ایران نیز با کسب سه امتیاز عنوان سوم گروه B رسید.

تیم انگلیس با هفت امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و آمریکا با ۵ امتیاز دوم شد. ولز نیز با یک امتیاز در جایگاه آخر جدول قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *