پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

«جوی نسل کُش»؛ شعار حامیان فلسطین در تجمع انتخاباتی بایدن در کالیفرنیا

«جوی نسل کُش»؛ شعار حامیان فلسطین در تجمع انتخاباتی بایدن در کالیفرنیا

صدها تن از حامیان فلسطین در جریان مراسم مربوط به جمع‌آوری کمک‌های مالی انتخاباتی بایدن در کالیفرنیا تجمع کرده و در حمایت از مردم غزه آمریکا را «جوی نسل‌کش» خطاب کردند.

به گزارش فارس، در جریان سفر بایدن به کالیفرنیا جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی سال ۲۰۲۴ در آمریکا صدها تن از معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورشان در محل سخنرانی بایدن تجمع کرده و علیه وی شعار سر دادند.

به گزارش «لس‌آنجلس تایم»، معترضان حامی فلسطین این بار با صدای بلندتری فریاد زده و شعار سر دادند و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی شدند. معترضان رئیس‌جمهور آمریکا را در شعارهای خود، «جوی نسل‌کش» خطاب کردند.

معترضان که شمارشان نزدیک به ۱ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسید، رئیس جمهور آمریکا و دیگر افرادی را که در مراسم جمع‌آوری کمک مالی شرکت کرده بودند، به حمایت از «نسل‌کشی» در فلسطین متهم کردند و حتی علیه رژیم صهیونیستی، نیروهای دفاعی این رژیم و پلیس لس‌آنجلس هم شعار سر دادند.

برخی از افراد بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «به تمامی کمک‌های آمریکا به اسرائیل پایان دهید» و یا اینکه «مردم آمریکا اجازه ندهید مالیات‌های شما برای کشتن نوزادان سرمایه گذاری شود». آنها با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر عنوان کردند: نوامبر بیاید ما هم این روزها را به یاد خواهیم آورد. اکثر معترضان به حمایت از فلسطین چفیه پوشیده و پرچم‌ فلسطین را در دست گرفته بودند.

تحت تاثیر تداوم این تظاهرات پلیس آمریکا جهت متفرق کردن معترضان وارد عمل شده و اقدام آنها جهت تجمع را «غیرقانونی» عنوان کرد. با این حال برخی از افسران پلیس مورد اصابت تخم‌مرغ هایی قرار گرفتند که معترضان به سمتشان پرتاب می‌کردند.

تظاهرات از راهپیمایی ساده فراتر رفته و حتی بخشی از خیابان های شهر هم مسدود شد. این اتفاقات در حالی رخ داد که بایدن در جریان مراسم جمع‌آوری کمک مالی حدود ۱۱ دقیقه صحبت کرد اما هیچ اشاره ای به جنگ غزه نکرد.

به گفته اداره پلیس لس‌آنجلس نزدیک به ۲۴۰ افسر پلیس برای متفرق کردن معترضان در صحنه حضور پیدا کردند. تظاهرات کنونی به یک جنبش سراسری از سوی معترضان تبدیل شده است که همگی خواستار آتش‌بس در نوار غزه و پایان دادن به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی هستند. حمایت معترضان در حالی که رژیم صهیونیستی منجر به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در نوار غزه شده است، ادامه دارد. پایان پیام

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *