یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

حزب‌الله: راهی جز گفت‌وگو برای خروج از بحران ریاست جمهوری نیست

حزب‌الله: راهی جز گفت‌وگو برای خروج از بحران ریاست جمهوری نیست

 معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به کلاف سردرگم بحران انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، گفت‌وگو را تنها راه خروج از این بحران اعلام و تاکید کرد که ادامه مسیر اختلاف در این پرونده بیهوده است.وجه مشترک و اولویت دادن به منافع ملی همچنان وجود دارد و این بهتر از جدایی موقت با افق بسته است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در توییتی در این باره نوشت: هشت ماه جبهه‌گیری و تقابل برای اثبات بیهودگی ادامه این راه برای انتخاب رئیس‌جمهور کافی است.

وی تاکید کرد: دیگر راهی جز گفت‌وگو برای دستیابی به تفاهم و توافق نمانده است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه افزود: وجه مشترک و اولویت دادن به منافع ملی همچنان وجود دارد و این بهتر از جدایی موقت با افق بسته است.

حزب‌الله لبنان پیش از این نیز بارها به گفت‌وگو برای خروج از بحران انتخاب رئیس جمهوری لبنان دعوت کرده بود.

تداوم خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

درحالیکه حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کرده است.

پارلمان لبنان به رغم برگزاری دوازدهمین جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری تاکنون نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند. در دوازدهمین جلسه فرنجیه و ازعور در رقابتی تنگاتنگ نتوانستند رای لازم را برای تصدی این کرسی به دست بیاورند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *