شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

نظامی سابق انگلیس:سیاست‌های واشنگتن باعث افزایش نفوذ ایران شده است

نظامی سابق انگلیس:سیاست‌های واشنگتن باعث افزایش نفوذ ایران شده است

یک مقام نظامی سابق انگلیس گفت که سیاست‌های ضعیف کاخ سفید باعث افزایش نفوذ ایران در جهان شده است، گفت: دولت بایدن امروز درحال تسلیم شدن در برابر قدرت منطقه ای و نفوذ ایران است.او معتقد است که سقف غنی سازی ایران در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا حداکثر ۵ درصد بوده است.

 به گزارش ایرنا «ریچارد کمپ» سرهنگ بازنشسته انگلیس در پاسخ به اینکه “ایران با شتاب درحال تبدیل شدن به یک ابر قدرت است”، به توانایی‌های تهران در ساخت تسلیحات از جمله موشک و پهپاد و همچنین پیشرفت همه جانبه در برنامه هسته‌ای اشاره کرد.

کمپ در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به سوال مجری درخصوص توسعه و پیشرفت توان موشکی ایران، گفت که دولت بایدن به ایران اجازه غنی سازی ۶۰ درصدی را داده و این کشور به توسعه توان نظامی و پیشرفت تمام جنبه‌های برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

او معتقد است که سقف غنی سازی ایران در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا حداکثر ۵ درصد بوده است.

این مقام نظامی سابق انگلیس مدعی شد که آمریکا و تمام جهان باید به شدت نگران باشند به این علت که بایدن به سمت یک توافق هسته‌ای حتی بدتر از قبلی با ایران پیش می‌رود.

فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان با ادعای اینکه دولت بایدن به صورت موثر درحال تسلیم شدن در برابر قدرت و نفوذ ایران است، افزود که این وضعیت به دنبال مجموعه‌ای از رسوایی‌های سیاست خارجی بایدن از جمله خروج تحقیر آمیز از افغانستان و تهاجم روسیه به اوکراین اتفاق افتاده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *