یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

حزب الله: تروریست ها با حمایت خارجی به صحنه بازگشته اند/ عزم سوریه نمی‌شکند

حزب الله: تروریست ها با حمایت خارجی به صحنه بازگشته اند/ عزم سوریه نمی‌شکند

 *حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در دانشکده افسری حمص سوریه تاکید کرد که گروه های تروریستی بار دیگر با حمایت های خارجی برای نقش آفرینی جنایتکارانه خود به صحنه بازگشته اند ، حزب الله لبنان این فاجعه را به ملت و رئیس جمهوری سوریه و ارتش این کشور تسلیت گفت و بر ایستادگی کامل در کنار رهبران، ارتش و ملت سوریه در نبرد با تروریسم تاکید کرد.

 به گزارش ایرنا حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه ای حمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه و کشته و زخمی شدن ده ها شهروند نظامی و غیرنظامی سوری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت زشت باردیگر بر حقانیت نبرد بیش از یک دهه اخیر با گروه های تروریستی و مقابله با حامیان و گردانندگان منطقه ای و بین المللی آن ها و خطرات توطئه جهانی ادامه دار علیه سوریه و ملت مقاوم آن تاکید دارد.

گروه های تروریستی بار دیگر با حمایت آشکار خارجی برای نقش آفرینی جنایتکارانه خود به صحنه بازگشته اند و این اقدام آن ها هر زمان که زندگی در سوریه به حالت عادی بازمی گردد، تکرار می شود.

بر اساس این بیانیه، هر بار که ملت سوریه با وجود تحریم های ظالمانه ای که رنج های این ملت را در همه بخش ها، دوچندان کرده است، اندکی روی آرامش و ثبات را می بینند، این گروه ها وارد صحنه می شوند.

حزب الله لبنان این فاجعه را به ملت و رئیس جمهوری سوریه و ارتش این کشور تسلیت گفت و بر ایستادگی کامل در کنار رهبران، ارتش و ملت سوریه در نبرد با تروریسم تاکید کرد.

مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که این فاجعه دردناک نمی تواند عزم سوریه را سست کند، بلکه بر عزم و اراده و قدرت سوریه برای مقابله، پیروزی و حفظ یکپارچگی در سرزمین خود می افزاید.

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

در این جشن که با حضور غیرنظامیان و خانواده های افسران برگزار شده بود، ده ها نظامی و غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت سوریه روز جمعه در آخرین آمار اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک کشته شدند.

وزارت بهداشت سوریه، شمار زخمی ها را نیز ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ نفر است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *