جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

درخشان: تورنمنت کافا برای تیم ملی سود که ندارد، ضرر هم دارد

درخشان: تورنمنت کافا برای تیم ملی سود که ندارد، ضرر هم دارد

کارشناس فوتبال گفت: حضور در تورنمنت کافا هیچ آورده‌ای برای تیم ملی فوتبال کشورمان ندارد و حضور در این مسابقات به نفع حریفان است.

حمید درخشان در گفت‌وگو با فارس، در مورد حضور تیم ملی در  تورنمنت کافا اظهار داشت: در تورنمنتی که تیم‌های درجه دو و سه آسیایی حضور دارند چیزی به فوتبال ملی ما اضافه نمی‌کند. حریفان ما در این رقابت‌ها 10 کلاس پایین‌تر از تیم ملی کشورمان هستند و حضور در این رقابت‌ها چند ضرر هم برای تیم ملی دارد.

وی افزود: اول اینکه احتمال مصدومیت بازیکنان تیم ملی وجود دارد، دوم اینکه ما با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که هیچ بهره‌ کیفی از آن نمی‌بریم و بازی با این حریفان خاصیتی برای تیم ملی ندارد چون این حریفان نمی‌توانند به تیم ملی فشار بیاورند و تیم‌های تاکتیکی هم نیستند که بخواهند تاکتیک‌های متنوعی را مقابل ایران اجرا کنند. بنابراین از نظر فنی حضور در این تورنمنت به سود تیم ملی فوتبال کشورمان نیست.

درخشان در مورد اینکه مهدی طارمی هم همین نظر را داشت، عنوان کرد: من به نظر طارمی یا دیگران کاری ندارم نظر فنی خودم را در مورد حضور تیم ملی در این مسابقات می‌گویم. ما هیچ آورده‌ای از این رقابت‌ها نخواهیم داشت. در واقع حضور در رقابت‌های کافا در جا زدن تیم ملی کشورمان است.

وی در مورد اینکه چه پیشنهادی در خصوص استفاده از این روزهای فیفا دارد، گفت: به نظر من بهتر بود که با یک تیم خوب و گردن‌ کلفت بازی می‌کردیم تا ایرادها و نقاط ضعف و قوت تیم‌مان را به خوبی بشناسیم و بتوانیم نقاط ضعف را اصلاح کنیم. اما حضور در  تورنمنت کافا باعث نمی‌شود که نقاط ضعف تیم ملی دیده شود. بعد از آن هم می‌رویم و در جام ملت‌ها با تیم‌های قدرتمند روبه‌رو می‌شویم و فرصتی برای اصلاح نقاط ضعف وجود ندارد. اینکه ما مثلاً سه گل به تیمی مثل افغانستان بزنیم و تصور کنیم که تیم قدرتمندی هستیم چه فایده‌ای برای تیم ملی ما دارد. فقط حضور تیم ملی در این تورنمنت به سود حریفان و تیم‌هایی است که در این رقابت‌ها حضور دارند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *