جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

درخواست سازمان‌های حقوق‌بشری برای اخراج هیات صهیونیستی از ژنو

درخواست سازمان‌های حقوق‌بشری برای اخراج هیات صهیونیستی از ژنو

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت، بیش از ۲۰ نهاد غیردولتی در زمینه حقوق بشر به ویژه سازمان عفو بین‌الملل از حضور هیات دائمی رژیم صهیونیستی در ساختمان خود در ژنو عصبانی هستند و خواهان اخراج این هیات شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «le temps» فرانسه در این گزارش ویژه نوشت، هیات دائمی صهیونیستی به صورت موقت به ساختمانی منتقل شده که حدود ۲۰ نهاد غیردولتی از جمله سازمان عفو بین‌الملل و جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان در آن مستقر هستند که خواهان اخراج این هیات شدند.

در این گزارش آمده است، این هیات سازمان‌های مستقر در این ساختمان را غافلگیر کرد مخصوصا که اکثر آنها مدافع حقوق بشر هستند و باید در محیطی امن باشند، شرطی که با حضور نمایندگان دولتی و افسران پلیسی که ساختمان را زیر نظر دارند، قابل تحقق نیست.

در ادامه این گزارش آمده است، در این ساختمان یک دوربین مداربسته نصب شده که تا ۳۶۰ درجه را رصد می‌کند. همسایه روبروی این هیات سازمان عفو بین‌الملل است که غالبا از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند و در واحد این سازمان شیشه‌ای است.

چند ماه قبل از انتقال هیات رژیم صهیونیستی به ساختمان مذکور، عفو بین‌الملل یک گزارش جنجالی را منتشر کرده و در آن نوشت، مقامات صهیونیستی سیستم آپارتایدی علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌کنند.

عفو بین الملل نوشت، دلیل مخالفت سازمان‌های حقوق بشری مستقر در این ساختمان با هیات رژیم صهیونیستی، جنگ هفتم اکتبر یا اقدامات امنیتی نیست بلکه مشروعیت این رژیم است‌. سازمان‌های دیگری نیز هستند.

روزنامه «le temps» در گزارش مذکور خود نوشت، تعدادی از کارمندان برخی از این سازمان‌ها به صورت علنی از حضور تعداد زیادی از یهودیان در ساختمان شکایت کردند.

هفتم دسامبر سازمان عفو بین‌الملل با انتشار تحقیقی نوشت، رژیم صهیونیستی عامدانه ۱۳ اکتبر خبرنگاران را در جنوب لبنان مورد هدف قرار داد که در حال پوشش حوادث بودند و بر اثر آن خبرنگار خبرگزاری رویترز کشته و چند خبرنگار دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *