شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

دعوت فلسطین برای مشارکت بین‌المللی در تحقیقات پیرامون کشته شدن خبرنگار الجزیره

دعوت فلسطین برای مشارکت بین‌المللی در تحقیقات پیرامون کشته شدن خبرنگار الجزیره

مقامات فلسطینی از طرف‌های بین‌المللی خواستند تا در تحقیقات پیرامون شهادت “شیرین ابو عاقله” خبرنگار شبکه الجزیره توسط ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه “جنین” مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حسین الشیخ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما از مشارکت تمامی طرف‌های بین‌المللی در انجام تحقیق در خصوص ترور شیرین ابو عاقله استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد، اقدامات نیروهای رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان در جریان مراسم تشییع جنازه شیرین ابو عاقله، موضع فلسطینیان در مخالفت با مشارکت اسرائیل در تحقیقات مربوط به ترور این خبرنگار شبکه الجزیره را تقویت می‌کند.

مقامات فلسطینی، نیروهای رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت “شیرین ابو عاقله” می‌دانند و در مقابل طرف اسرائیلی اعلام کرد که در حال انجام تحقیق برای روشن شدن ابهامات مربوط به این حادثه است.

ابو عاقله روز چهارشنبه در حین پوشش خبری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه “جنین” به شهادت رسید.

پیکر خبرنگار فقید الجزیره روز پنجشنبه از محل ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی به بیمارستان فرانسوی در شهر بیت المقدس منتقل و روز جمعه در گورستان”صهیون” در نزدیکی “باب الخلیل” در کنار پدرش به خاک سپرده شد.

شبکه الجزیره به دنبال کشته شدن خبرنگار خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشته شدن شیرین ابو عاقله را به شدت محکوم می‌کند و خواستار محاکمه عاملین و پاسخگویی رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت فجیع در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

پیشتر آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، اسرائیل پیشنهاد انجام تحقیق مشترک در خصوص شرایط قتل شیرین ابوعاقله را به طرف فلسطینی ارائه کرده است.

ادرعی همچنین مدعی شد: بر خلاف آنچه که رسانه‌های عربی منتشر کرده‌اند، آمار و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که خبرنگار شبکه الجزیره با شلیک اشخاصی مسلح و فلسطینی در اردوگاه جنین در جریان پوشش اخبار به قتل رسیده است.

شیرین ابوعاقله یکی از اولین نسل از خبرنگاران میدانی شبکه الجزیره است.

شیرین ابوعاقله در سال ۱۹۷۱ در قدس اشغالی به دنیا آمد و دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری و رسانه از دانشگاه یرموک اردن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *