شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

رئیس‌جمهور عازم ونزوئلا شد/ رئیسی: تعاملات ایران با کشورهای آمریکای لاتین در 2 سال گذشته به خوبی توسعه یافته است

رئیس‌جمهور عازم ونزوئلا شد/ رئیسی: تعاملات ایران با کشورهای آمریکای لاتین در 2 سال گذشته به خوبی توسعه یافته است

رئیس‌جمهور صبح امروز به دعوت رسمی همتایان خود در راس یک هیئت عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر کرد.موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و 3 کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

به گزارش فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه (22 خرداد) در راس هیئتی عالی‌رتبه عازم آمریکای لاتین شد.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به ونزوئلا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام می‌شود، گفت: امروز عمده کشورهای منطقه آمریکای لاتین کشورهایی هستند که می‌خواهند مستقل زندگی کنند و روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل نظام سلطه وجه مشترک کشورهایی است که در این منطقه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی دارند.

وی ارتباط بین ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین را ارتباطی راهبردی توصیف و تصریح کرد: موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و 3 کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

رئیسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره روابط خوبی میان ما با این کشورها برقرار بوده است، افزود: ایران علاوه بر روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و تجاری با ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، در عرصه انرژی نیز با این کشورها همکاری‌های خوبی داشته و در 2 سال گذشته تعاملات فیمابین در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری و پزشکی و درمانی نیز به شکل مطلوبی توسعه یافته است.

رئیس جمهور صدور خدمات فنی و مهندسی را نیز از دیگر زمینه‌های همکاری میان ایران و این 3 کشور برشمرد و اظهار داشت: این کشورها و البته کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دوست و همسو با ایران همواره نسبت به بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران در زمینه فنی و مهندسی اظهار علاقمندی، تمایل و رضایت کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه کشورهای منطقه آمریکای از ظرفیت‌های متنوع و متعددی برخوردارند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت مردم، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که تبادل آنها می‌تواند در گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و دیگر کشورهای همسایه، دوست و همسو موثر باشد و تعاملات بین‌المللی میان این کشورها را نیز تقویت کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد تقویت روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو در دولت سیزدهم، رایزنی‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ها در این سفرها، نقطه عطف و گام موثری در جهت ارتقای سطح روابط با این 3 کشور منطقه آمریکای لاتین باشد.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *