شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

راهپیمایی روز قدس در برخی شهرهای عراق برگزار شد

راهپیمایی روز قدس در برخی شهرهای عراق برگزار شد

 با وجود محدودیت های کرونایی و اعلام قبلی مبنی بر برگزار نشدن تجمعات مردمی و راه پیمایی روز جهانی قدس؛ مردم عراق در برخی شهرهای این کشور ترجیح دادند بدون توجه به خطر کرونا، این روز را گرامی بدارند.

به گزارش ایرنا، این راهپیمایی ها در قالب کاروان های خودرویی و تجمع های مردمی در استانهای نجف اشرف، دیاله، بصره و بغداد و تعدادی از شهرهای جنوبی عراق برگزار شد.
کاروان خودرویی ویژه روز قدس در خیابان های مختلف بغداد پایتخت عراق به حرکت درآمده و شعار «القدس لنا» را سر دادند.
این کاروان از مقابل میدان «تحریر» به عنوان یکی از مهمترین اماکن تجمع و تظاهرات عبور کرد در حالی که پرچم عراق، ایران و فلسطین را حمل می کرد.
تعدادی از نیروهای مسلح الحشد الشعبی و گروه های مقاومت نیز در محورهای عملیاتی با زیر پا گذاشتن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی و به دست گرفتن تصاویر رهبران دینی و جهادی این مناسبت را گرامی داشتند که تصاویر آن در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت.
در بصره در جنوب عراق نیز مردم این شهر ترجیح دادند با تجمع علیه رژیم صهیونیستی شعار داده و بر همبستگی و حمایت از مبارزه مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف تاکید کردند.

در شهر نجف اشرف شماری از مردم با کاروان خودرویی همراه با سر دادن شعار از طریق بلندگو روز قدس را گرامی داشتند .

در تجمع ها و راهپیمایی های مردم عراق همچنین بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک کشور تاکید شد.
در جریان این راهپیمایی های مردمی، مانور کاروان های خودرویی و تجمع های ویژه روز جهانی قدس، تصاویر فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و دیگر فرماندهان برجسته مقاومت و جهاد عراق بر دوش مردم حمل شد.

آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی بخشی از مراسم های ثابت امسال بوده که تظاهرکنندگان روز قدس در عراق، تصاویر گسترده ای از آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.
این در حالی است که کمیته مرکزی برپایی روز جهانی قدس پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل همه گیری کرونا، راهپیمایی روز جهانی قدس در بغداد برای دومین سال متوالی برگزار نمی شود.
گروه های جهادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عراق به مناسبت روز جهانی قدس، بیانیه های مختلف صادر کرده و بر حمایت از حقوق حقه فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرده اند.
همزمان نشست های هم اندیشی و همایش های مختلفی با حضور فرهیختگان و نخبگان علمی و فرهنگی در مناطق مختلف به مناسبت روز جهانی قدس طی دیروز و امروز برگزار و این نشست ها فردا شنبه نیز ادامه می یابد.

همچنین در مسجد کوفه همایش مجازی با عنوان “از مسجد کوفه تا مسجد الاقصی با بشارت و رهایی که پیامبران صلی الله علیه و آله منتظر آن هستند” عصر امروز برگزار می شود که جمعی از شخصیت های سیاسی و دینی عراق و لبنان در آن سخنرانی خواهند داشت.

شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دینی عراق نیز با موضع گیری و صدور بیانیه روز قدس را گرامی داشتند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با صدور پیامی به مناسبت روز قدس ابراز کرد؛ در مسیر نصرت فلسطین همراه آنها می‌مانیم و از این اصل مشروع کوتاه نخواهیم آمد

«سید عمار حکیم» گفت: روز جهانی قدس یادآور مظلومیت فلسطین عزیز و ملت دوست و برادر و مسئله عادلانه آنهاست که در همه وجدان‌های زنده ریشه دوانده است؛ این روز فرصتی برای تجدید عهد با مسئله نخستین مسلمانان و اعراب است.

وی در ادامه این پیام تاکید کرده است که مسئله قدس و زمین‌های غارت شده‌اش فقط به ملت فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه مسئله مسلمانان و اعراب و همه ملت‌های آزاده جهان است؛ قدس ما را متحد نگه می‌دارد و اولویت‌های ما را تعیین می‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *