یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

سرخابی‌ها به جای توپ حرف می‌زنند!

سرخابی‌ها به جای توپ حرف می‌زنند!

یک کارشناس فوتبال در واکنش به درگیری لفظی مربیان و بازیکنان سرخابی و مشکلات میان استقلال و پرسپولیس گفت: به بازیکن نباید بیش از حد اجازه دخالت در مسائل را داد. متاسفانه بازیکنان در هر دو تیم الان نقش سخنگوی باشگاه را ایفا می‌کنند، در حالی که نباید این طور باشد و باید روی بازی خود تمرکز کنند.

پایان رافت در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم پرسپولیس برابر صنعت نفت، اظهار کرد: بازی بدی برای هر دو تیم نبود، البته چون پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان است و هواداران زیادی دارد ، انتظار بازی بهتری را داشتیم. هرچند پرسپولیس در این دیدار یک هیچ عقب افتاد و غافلگیر شد اما باید قبول کنیم که صنعت نفت تیم خوبی است، طرفداران زیادی دارد و فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارد. البته وقتی بازیکن این تیم اخراج و ۱۰ نفره شد، کار را برای پرسپولیس راحت کرد و توانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند و ۲ بر یک جلو بیفتد.

وی گفت: اگر پرسپولیس در لحظات پایانی گل نمی‌خورد، با پیروزی در این بازی می‌توانست صدرنشین شود که‌ متاسفانه تحقق پیدا نکرد.

لیگ برتر سنتی اداره می‌شود

رافت در پاسخ به این پرسش که عملکرد بازیکنان و مهاجمان تیم پرسپولیس را چطور دیدید، خاطرنشان کرد: عملکرد خوبی داشتند. پرسپولیس طی چند سال اخیر توانسته بازیکنان خوبی را جذب کند و این شایستگی را دارد که دوباره صدرنشین شود. اگر هر از گاهی امتیازی از دست می‌دهد، این طبیعت فوتبال است. البته در حال حاضر به جز استقلال و پرسپولیس تیمی وجود ندارد که برای قهرمانی رقابت کند. سپاهان به دلیل مسائل انضباطی در بحران به سر می‌برد و انگیزه کافی برای بازی ندارد. در حال حاضر لیگ به صورت سنتی اداره می‌شود و کیفیت لازم را ندارد و هر سال کیفیت آن افت پیدا می‌کند.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: اکنون که لیگ بیست‌ و سومین سال حرفه‌ای خود را سپری می‌کند، مثل قبل تنها تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی رقابت می‌کنند و اتفاق خاصی را در لیگ شاهد نبودیم.

پرسپولیس تمرکز ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که نقطه ضعف پرسپولیس را در کدام بخش‌ها می‌بیند؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد ‌که بازیکنان تمرکز کافی ندارند و در این بازی کاملا مشهود بود.

بازیکنان استقلال و پرسپولیس سخنگو شده‌اند!

رافت همچنین در پاسخ به این پرسش که درگیری بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس دلیل منطقی دارد و شما حق را به کدام یک از طرفین می‌دهید؟ گفت: به بازیکن نباید بیش از حد اجازه دخالت در مسائل را داد. متاسفانه بازیکنان در هر دو تیم الان نقش سخنگوی باشگاه را ایفا می‌کنند، در حالی که نباید این طور باشد و باید روی بازی خود تمرکز کنند. حتی جایی شنیدم که بازیکن عنوان می‌کرد «اگر یک باشگاهی قرارداد میلیارد می‌گیرد به خاطر بازیکنان ما است» در حالی که این طور نیست، اتفاق خوبی نیست که بین بازیکنان درگیری ایجاد شود. اگر بین مربیان مشکلی نیز وجود دارد باید باشگاه‌ها اینگونه مسائل و مشکلات را حل و فصل کند نه بازیکنان. دخالت بازیکنان در این خصوص کار حرفه‌ای و قشنگی نیست و باید فضا را برای آشتی دادن یحیی گل محمدی و نکونام فراهم کنند.

استقلال و پرسپولیس به جان هم افتاده‌اند

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: در شرایطی که فوتبال کیفیت لازم را ندارد و در زیرساخت‌ها مشکل داریم چرا باید شاهد این گونه مسائل باشیم. باشگاه سپاهان با این همه هزینه، با توجه به بحران‌هایی که ایجاد شده انگیزه‌ای برای بازیکنانش نگذاشته است. قطعا سپاهان با این وضعیت از دور قهرمانی خارج می‌شود و تنها دو تیم استقلال و پرسپولیس باقی می‌ماند که این دو تیم نیز به جان هم افتادند که کار قشنگ و حرفه‌ای نیست.

رافت گفت: در شرایطی که مشکلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد و این مشکل برطرف شده، کار قشنگی نیست که بازیکنان و مربیان مرتب به دنبال تخریب یکدیگر باشند. این دو مربی (نکونام و گل‌محمدی) سالیان سال کنار هم فوتبال بازی کردند و الان نباید اجازه دهند که حواشی در این دو تیم ایجاد شود. باید این دو مربی با هم آشتی کنند تا جو منفی که در فوتبال رخ داده از بین برود. بازیکنان نباید پشت هم دربیایند و مسائل و مشکلات را چند برابر کنند. متاسفانه هر هفته بازیکنان مصاحبه می‌کنند. چرا باید این همه مصاحبه انجام دهند؟ واقعا نمی‌دانم باشگاههای این دو تیم چرا باید اجازه دهند که بازیکنان مرتب درباره موضوعات مختلف باشگاه خود مصاحبه انجام دهند.

پرسپولیس بازی فوق‌العاده سختی برابر استقلال تاجیکستان دارد

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس در بازی بعد باید در تاجیکستان برابر استقلال بازی کند، فکر می‌کنید بتواند برنده دیدار شود؟ گفت: پرسپولیس بازی فوق العاده سختی را در این دیدار خواهد داشت. چون تاجیکستان هوادار زیادی دارد و قطعا دنبال پیروزی در این بازی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *