یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

سقف قراردادها در لیگ تیراندازی فقط در حد تامین مهمات است

سقف قراردادها در لیگ تیراندازی فقط در حد تامین مهمات است

ملی‌پوش سابق تیم ملی تپانچه گفت: سقف قراردادها در لیگ برتر تیراندازی بالا نیست و تنها در حدی است که مهمات تامین شود.

وحید گلخندان در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت لیگ برتر تیراندازی اظهار کرد: لیگ سال ۹۸ ناتمام ماند. تقریبا از لیگ برتر آقایان سه مسابقه مانده است که باید در دو ۵ شنبه و جمعه انجام شود. فدراسیون یکبار تاریخ ادامه مسابقات را اعلام کرد و به باشگاه‌ها نامه زد که تیم‌ها آمادگی لازم را داشته باشند اما به خاطر گسترش مجدد کرونا لغو شد. بعد از آن به تیم‌ها اعلام شد که تیراندازان آمادگی لازم را داشته باشند تا هر زمان اعلام شد مسابقات انجام شود. چند جلسه هم در این رابطه انجام شده اما هنوز که خبری نیست.

وی در ادامه در خصوص سقف قراردادها در لیگ برتر تیراندازی گفت: شرایط هر تیمی متفاوت است. برخی تیم‌ها قرارداد قطعی می‌بندند و برخی تیم‌ها هم با توجه به رکورد با تیراندازان قرارداد می‌بندند. یعنی تیرانداز با توجه به رکوردش مبلغ توافق شده را دریافت خواهد کرد. سقف قراردادها در لیگ برتر تیراندازی بالا نیست. همین‌قدر است که تیرانداز هزینه مهماتش همچون فشنگ و ساچمه را در بیاورد. خیلی مبالغ قراردادها در تیراندازی پایین است. برخی تیم‌ها همان ابتدا تعیین می‌کنند که مبلغ قرارداد را در سه نوبت (۳۰ درصد ابتدای لیگ، ۴۰ درصد اواسط و ۳۰ درصد آخر) پرداخت می‌کنند. من در این فصل در تیم ساچمه بیژن بودم که باشگاه تا جایی که مسابقات برگزار شد تسویه کرده است.

گلخندان در ادامه در خصوص شروع لیگ ۹۹ نیز گفت: شروع لیگ جدید هم وابسته به شرایط کرونا خواهد بود. باید شرایط بهتر شود تا لیگ ۹۸ تمام شود و بعد لیگ جدید را آغاز کنند. برنامه این بود که در تابستان این اتفاق بیفتد اما خیز جدید کرونا اجازه نداد. قرار است امسال لیگ اهداف پروازی را نیز راه‌اندازی کنند و تاکنون چند تیم هم اعلام آمادگی کردند، اما تاریخ برگزاری مسابقات مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون همانطور که برای لیگ اهداف پروازی برنامه دارد نباید برای لیگ تفنگ و تپانچه  نیز برنامه ریزی کند گفت: لیگ اهداف پروازی هم آغاز نشده و تنها فدراسیون فراخوان داده است. هر زمان که شروع شود می توان گفت که لیگ تفنگ و تپانچه عقب مانده است. از طرفی لیگ اهداف پروازی در فضای باز است ولی لیگ تفنگ و تپانچه در سالن روبسته برگزار می‌شود و از این نظر هم با هم تفاوت دارند.

وی در ادامه گفت: خداراشکر فدراسیون تمرینات المپین‌ها را شروع کرده و تیراندازان هم خوب تمرین می‌کنند. باقی ماجرا به عهده فدراسیون جهانی است. تیرانداز اگر مدتی تنها تمرین کند و به مسابقه اعزام نشود روحیه خود را از دست می‌دهد. فدراسیون جهانی هم که فعلا تا پایان سال میلادی هیچ مسابقه ای ندارد. ولی تا جایی که من می‌دانم تمامی تیراندازان انگیزه بالایی دارند. خدمتی که سابقه حضور در المپیک را دارد و مابقی المپین‌ها نیز که المپیک اولشان است خیلی انگیزه دارند. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری در دنیا از بین برود چون علاوه بر ورزش همه چیز فلج شده است. امیدوارم زودتر مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *