دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

نایب رییس فدراسیون: منتظر برنامه‌های اتحادیه جهانی کشتی هستیم

نایب رییس فدراسیون: منتظر برنامه‌های اتحادیه جهانی کشتی هستیم

 نایب رییس زنان فدراسیون کشتی گفت: تاکنون برنامه‌ای از سوی اتحادیه جهانی در مورد پیکارهای کشتی آلیش قهرمانی آسیایی و جهان ارایه نشده تا بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

«فاطمه درخشانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قرار بود برنامه‌های خود را در کشتی زنان از مرداد ماه آغاز کنیم اما متاسفانه هنوز دستورالعملی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کشتی اعلام نشده است. حتی در بخش مردان هم تمرینات آغاز نشده است. قرار بود لیگ برتر مردان نیز برگزار شود اما به دلیل کرونا این اتفاق هنوز رخ نداده است.

وی افزود: به محض اینکه وزارت ورزش و جوانان دستورالعمل جدید را برای از سرگیری مسابقات ارایه دهد، برنامه‌های خود را آغاز می‌کنیم که نخستین مسابقه برگزاری قهرمانی کشوری کشتی آلیش است.

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی ادامه داد: تاکنون برنامه‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی ارایه نشده تا بدانیم مسابقات آسیایی و جهانی آلیش به چه صورتی و در کجا  و چه زمانی برگزار می‌شود. حتی معلوم نیست که این مسابقات برگزار خواهد شد یا خیر زیرا اتحادیه جهانی کشتی هنوز تقویم جدید را اعلام نکرده است.

وی عنوان کرد: به محض اعلام مجوز برای از سرگیری مسابقات کشتی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارایه شود، ابتدا مسابقات قهرمانی کشوری و بعد در صورت اعلام برنامه اتحادیه جهانی اردوهای ملی‌پوشان را برگزار می‌کنیم. در این مدت برنامه‌های لازم را «مونا میرزایی» سرپرست تیم ملی از مربیان می‌گیرد و به ملی‌پوشان ارایه می‌دهد. بسته به شرایط کشتی‌گیران برای تمرین در فضای باز یا بسته ورزش می‌کنند. هر چند بیشتر این تمرینات آمادگی جسمانی است تا بدن آنان کم نیاورد.

درخشانی یادآور شد: مسابقات کشتی کلاسیک قهرمانی کشور مانند روال سابق و با توجه به تقویم پیش‌رو در دی یا بهمن ماه برگزار می‌شود، اما این رشته مسابقات برون‌مرزی ندارد.

وی در خصوص مصدومیت عاشوری قهرمان کشتی آلیش جهان گفت: وی اکنون نمی‌تواند در تهران حاضر شود زیرا نمی‌توانیم در خانه کشتی پذیرای او باشیم اما با بهبود شرایط  و رایزنی‌هایی که انجام شد، برای درمان به تهران می‌آید.

وی افزود: متاسفانه آموزش مجازی برای کشتی‌گیران نداریم اما برای مربیان و داوران کلاس‌هایی با هدف بروز شدن اطلاعات آنان برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *