پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

شبکه۱۲ رژیم اشغالگر: نتانیاهو ضرری برای «امنیت اسرائیل» است

شبکه۱۲ رژیم اشغالگر: نتانیاهو ضرری برای «امنیت اسرائیل» است

شبکه۱۲ رژیم اشغالگر سیاست «بنیامین نتانیاهو» در ممانعت از دیدار وزرایش با مقامات آمریکایی را برای «امنیت اسرائیل» مضر خواند و نوشت: مدیریت این مرحله از روابط تل‌آویو-واشنگتن سخت است.

به گزارش فارس، رسانه‌های صهیونیستی پس از انتشار خبر ممانعت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، از دیدار  «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با همتای آمریکایی خود و دیگر مقامات در سفرش به آمریکا، از این سیاست نتانیاهو انتقاد و او را خطری برای «امنیت اسرائیل» توصیف کردند.

پایگاه اینترنتی شبکه۱۲ رژیم اشغالگر نوشت: «گالانت به آمریکا سفر کرد و در یکی از حساس‌ترین دوره‌های امنیتی که اسرائیل از آن در حال گذر است، مجبور شد به جای آمریکایی‌ها با مقامات اسرائیلی ملاقات کند. این اتفاق منطقی نیست».

این شبکه در گزارشش افزود: نتانیاهو به برنامه خود ادامه می‌دهد؛ برنامه‌ای که بر اساس آن تا زمانی که خودش به واشنگتن دعوت نشده باشد، هیچ یک از وزرایش با مقامات ارشد آمریکایی دیدار نخواهد کرد!

در این گزارش شبکه۱۲ تاکید می‌شود که «این شرط نتانیاهو به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند، به طوری که نمی‌توان پرسید: آیا امنیت ملی همچنان اولویت اصلی نتانیاهو است؟»

با توجه به این موضوع، این شبکه توضیح داد: «در اسرائیل این ترس وجود دارد که آیا تل‌آویو [در این شرایط] می‌تواند از حمایت‌ها و همان کمک‌های سخاوتمندانه [از سوی واشنگتن] برخوردار خواهد شود یا خیر».

شبکه۱۲ رژیم اشغالگر در بخش دیگری از گزارش خود و در پاسخ به این سوال که گالانت در شرایط فعلی چگونه می‌تواند این مراحل در روابط تل‌آویو و واشنگتن را مدیریت کند؟ نوشت: «بخشی از عوامل و امکانات به دلیل این سیاست نتانیاهو در لبه پرتگاه قرار خواهد گرفت؛ از جمله تسلیحات، سکوها، تجهیزات و همکاری منحصر به فرد».

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۴آگوست) گزارش دادند که گالانت، وزیر جنگ کابینه تل‌آویو اشغالگر، صبح راهی ایالات متحده آمریکا شده، در حالی که واشنگتن هنوز هیچ دعوتی از نتانیاهو برای رفتن به کاخ‌سفید انجام نداده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» هم با انتشار جزئیاتی از سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «گالانت به آمریکا می‌رود، بدون آن‌که به دلیل ممانعت نتانیاهو، با هیچ مقام مسؤول آمریکایی دیدار کند؛ دلیل آن این است که نتانیاهو تا زمانی که برای سفر به آمریکا رسما دعوت نشود، اجازه برگزاری نشست‌های کاری وزرایش در واشنگتن را نمی‌دهد».

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *