پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیش بینی توزیع بیش از 700 هزار وعده غذایی در 4 موکب مستقر در مهران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیش بینی توزیع بیش از 700 هزار وعده غذایی در 4 موکب مستقر در مهران
 

مدیر اجرایی موکب‌های بنیاد کرامت رضوی در مرز مهران از پیش بینی تهیه و توزیع بیش از 700 هزار وعده غذایی در 4 موکب مستقر در این مرز خبر داد و گفت: سال گذشته نیز در مجموع حدود 700 هزار وعده غذایی توسط خادمیاران رضوی مستقر در موکب‌های مرز مهران بین زائران حسینی توزیع شد.

علیرضا ذوالقدر در گفتگو با آستان‌نیوز با اشاره به فعالیت 4 موکب آستان قدس رضوی در 3 محدوده جغرافیایی مرز مهران اظهارکرد: این موکب‎ها با همراهی و همکاری خادمیاران 6 استان تهران، مازندران، البرز، قزوین لرستان و خراسان رضوی (شهرستان چناران) دائر شده و مسئولیت خدمت رسانی در یکی از پرترددترین مرزهای اربعینی کشور را بر عهده دارد.
وی با اشاره به تهیه و توزیع 2 هزار وعده غذایی در روز نخست آغاز به کار این موکب ها در سال جاری عنوان کرد: این رقم این روزها به بیش از 10 هزار وعده غذایی رسیده و با توجه به تجربه سال گذشته در توزیع روزانه 50 تا 60 هزار وعده غذایی در روز و همچنین حجم بالای زائران امسال، پیش بینی می‌شود وعده‌های غذایی بیشتری بین زائران اربعین در مرز مهران توزیع شود.
مدیر اجرایی موکب‌های بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: برای این منظور 2 آشپزخانه در شهرستان مهران با ظرفیت 15 هزار و 70 هزار وعده غذایی با مجموعه خادمیاران رضوی فعالیت می‌کنند تا در میزبانی از زائران حسینی مشکلی نداشته باشیم.
یک میلیون وعده صبحانه
وی همچنین به فعالیت این موکب‌ها تا بیست و دوم ماه صفر اشاره و بیان کرد: در کنار وعده نهار و شام،  پیش بینی می‌شود تا یک میلیون وعده صبحانه نیز توسط خادمیاران رضوی بین زائران مسیر اربعین در مرز مهران توزیع شود.
ذوالقدر توزیع آب آشامیدنی خنک را از دیگر اقدامات موکب های آستان قدس رضوی دانست و گفت: در همین راستا بیش از 2 میلیون بطری آب معدنی برای توزیع بین زائران تدارک دیده شده که در کنار کمک‌های آستان قدس رضوی، بخشی از آن‌ها توسط استان‌ها و بخشی نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات تامین خواهد شد.
وی همچنین با توجه به گرمای هوا از توزیع شربت به صورت مستمر در موکب‌های آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: از سوی دیگر محصولات و خوراکی‌های میان وعده‌ای نیز توسط خادمیاران استان ها تدارک دیده شده که تا پاسی از شب بین زائران اربعین توزیع می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *