یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

شمارش معکوس «ساعت صفر» جبهه مقاومت / پیام سرنوشت ساز صبح جمعه سیّد حسن نصرالله چه خواهد بود ؟ ؛ صهیونیست ها غرقِ در اضطراب

شمارش معکوس «ساعت صفر» جبهه مقاومت / پیام سرنوشت ساز صبح جمعه سیّد حسن نصرالله چه خواهد بود ؟ ؛ صهیونیست ها غرقِ در اضطراب

عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب دیروز مدعی شد که حزب‌الله و ایران به امریکا اطلاع دادند که تا صبح جمعه یعنی قبل از سخنرانی سید نصرالله، دبیرکل حزب‌الله مهلت دارند به تجاوز به غزه پایان دهند یا اینکه وارد جنگ مستقیم و علنی با کل محور مقاومت شوند.

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوّز انتشار به 3 زبان انگلیسی ، عربی و فارسی از معاونت محترم اطلاع رسانی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) ؛

 

 

 

 

با اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات در غزه و اشغال زمینی آن، گروه‌های مقاومت در منطقه هم روز به روز آماده‌تر می‌شوند تا در صورت لزوم پاسخ قاطعی به دشمن صهیونیستی بدهند.

دبیرکل جنبش النجبای عراق با صدور بیانیه‌ای ساعت صفر عملیات نظامی علیه اشغالگران امریکایی را اعلام کرد. همزمان انصارالله یمن موج جدیدی از حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی را شروع کرده است؛ اقداماتی که پیش از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله می‌تواند پیام آشکاری به تل‌آویو و واشینگتن باشد که به گفته برخی تحلیلگران، آینده معادلات میدانی در سرزمین‌های اشغالی را ترسیم خواهد کرد؛ چیزی که امیرعبداللهیان هم با بیان در راه بودن غافلگیری جدید مقاومت علیه اشغالگران، بر آن صحه گذاشت.

درحالی که رهبران محور مقاومت بار‌ها گفته‌اند دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه نیستند، همزمان نسبت به عواقب جنگ‌افروزی‌های صهیونیست‌ها در غزه و حمایت‌های بی‌دریغ امریکا از این جنایت‌ها هشدار می‌دهند. پس از چند حمله موشکی گروه‌های عراقی به پایگاه‌های امریکا در عراق و سوریه، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجبای عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ساعت صفر عملیات نظامی برای آزادسازی نظامی عراق خبر داد. به گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی عراق تصمیم خود را مبنی بر آزادسازی نظامی عراق اتخاذ کرده است و این تصمیم قطعی و اتفاقات بزرگ‌تری در راه است.

تصمیم جدید النجبا ساعاتی پس از آن اعلام شد که نیرو‌های مقاومت عراق دیروز اعلام کردند که پایگاه اشغالگران امریکایی را در التنف سوریه هدف قرار دادند. بر اساس گزارش المیادین، این حمله با استفاده از دو پهپاد انجام و اهداف مورد نظر خود را به صورت موفقیت‌آمیزی محقق کرد.

مقاومت اسلامی عراق هفته گذشته اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست‌داشتن امریکا در کشتار و جنایت علیه آن‌ها حملات را به پایگاه‌های واشینگتن در منطقه تشدید خواهد کرد. گروه‌های عراقی در هفته‌های اخیر بار‌ها پایگاه‌های امریکا را در این کشور و سوریه آماج حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند که نگرانی مقامات کاخ سفید را در پی داشته است و برای مقابله با این عملیات، تجهیزات جدیدی را وارد سوریه کرده‌اند.

هشدار به رژیم صهیونیستی و امریکا تنها به گروه‌های عراقی محدود نمی‌شود و دیگر بازو‌های محور مقاومت هم به حکم شرعی خود در دفاع از فلسطینیان، عملیاتی را علیه اشغالگران قدس انجام می‌دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع اسرائیلی روز چهارشنبه از شلیک یک موشک به منطقه ایلات و رهگیری آن خبر دادند. برخی منابع گفته‌اند که این موشک در سواحل ایلات سقوط کرده درحالی‌که منابع دیگری بیان داشتند که صدای مهیب انفجار شنیده شده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت در این ارتباط نوشت که دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی گفته است پدافند هوایی ارتش، تهدید هوایی را در منطقه دریای سرخ در جنوب ایلات رصد کرده و به آن شلیک کرده است. سخنگوی ارتش صهیونیستی گفت: «هیچ خطری متوجه غیرنظامیان نبوده و این تهدید وارد حریم هوایی اسرائیلی نشده است.»

سخنگوی ارتش اسرائیلی درحالی مدعی عدم ورود این تهدید به آسمان ایلات شده است که ویدئو‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های عبری نشانگر رسیدن موشک به آسمان ایلات است. روز سه‌شنبه هم انصارالله با موشک و پهپاد ایلات را مورد هدف قرار داده بود و تصاویر تسلیحات مورد استفاده در این عملیات را منتشر کرد. با استناد به اظهارات مقامات انصارالله، این چهارمین حمله به سرزمین‌های اشغالی در دو هفته اخیر است که به موازات تداوم جنایات تل‌آویو در غزه شدیدتر و گسترده‌تر خواهد شد.

 

 

 

عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب دیروز مدعی شد که حزب‌الله و ایران به امریکا اطلاع دادند که تا صبح جمعه یعنی قبل از سخنرانی سید نصرالله، دبیرکل حزب‌الله مهلت دارند به تجاوز به غزه پایان دهند یا اینکه وارد جنگ مستقیم و علنی با کل محور مقاومت شوند. برخی منابع گفته‌اند که نصرالله به رهبران حماس و جهاد اسلامی اطلاع داد که هر زمان او در تلویزیون سخنرانی کرد، یک رویداد بزرگ را اعلام خواهد کرد.

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی و متعاقب آن حملات گسترده اسرائیل به غزه، حزب‌الله هم مواضعی را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داده است و این نگرانی را در بین صهیونیست‌ها به وجود آورده که در صورت گشوده شدن جبهه لبنان، با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد. با توجه به قدرت نظامی حزب‌الله، امریکا و اسرائیل از ورود این جنبش به عرصه درگیری‌های میدانی به‌شدت نگران هستند و به همین خاطر سعی دارند با هشدار‌های توخالی حزب‌الله را از معرکه نبرد در غزه دور نگه دارند، اما سخنرانی روز جمعه نصرالله که اولین موضع‌گیری رسمی آن پس از عملیات طوفان الاقصی است می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و صهیونیست‌ها منتظر هستند تا ببینند نصرالله چه غافلگیری‌هایی خواهد داشت.

 

 

غافلگیری جدید مقاومت در راه است!

حسین امیرعبداللیان، وزیر خارجه ایران که برای بررسی تحولات غزه به ترکیه رفته است، در دیدار با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود با بیان اینکه در تأمین امنیت منطقه و خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم، گفت:

«در صورت ادامه روند کنونی در غزه، مقاومت اقدام غافلگیرانه دیگری را انجام خواهد داد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود». رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود در رایزنی با متحدان و دوستان خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهد. آقای رئیسی در گفتگو با برخی سران منطقه و کشور‌های اسلامی، ایده برگزاری نشستی با حضور سران کشور‌های اسلامی و عربی را با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین در غزه و کرانه باختری ارائه کرده است.

امیرعبداللهیان گفت: در قطر و امروز در ترکیه این ایده را که مورد استقبال بسیاری از رهبران کشور‌های اسلامی است، پیگیری می‌کنیم. پیش از این نیز، این ایده را با مقامات عربستان سعودی و مصر در میان گذاشته‌ایم. امیدوار هستم هر چه زودتر شاهد برگزاری نشست سران کشور‌های اسلامی و عربی و توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه باشیم.

وی با اشاره به دیدارش با مقامات حماس در دوحه اظهار داشت: در صورت متوقف نشدن نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه غیرنظامیان، منطقه به اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین‌کننده بسیار نزدیک شده است. بی‌شک در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن شرایط منطقه از کنترل همه طرف‌ها، گسترش دامنه و ابعاد جنگ به صورت مستقیم متوجه امریکا و رژیم جعلی اسرائیل و طرفداران تداوم جنایات جنگی خواهد بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: «امریکا باید مسئولیت حمایت تمام‌قد و گسترده خود در تداوم کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری را بپذیرد و آمادگی داشته باشد تبعات و پیامد‌های آن را تحمل کند. در صورت ادامه این روند مقاومت اقدام غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار خواهد داد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.» هاکان فیدان هم در این دیدار گفت که اگر حملات اسرائیل متوقف نشود، دامنه جنگ در منطقه گسترش می‌یابد.

منبع : روزنامه جوان ( پنج شنبه یازدهم آبان ماه سال جاری ) ؛

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *