دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

شویگو: حفظ آمادگی دائم نیروهای هسته‌ای روسیه را مهم می‌دانیم

شویگو: حفظ آمادگی دائم نیروهای هسته‌ای روسیه را مهم می‌دانیم

وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد: حفظ آمادگی دائم نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه را مهم می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخنانی گفت: تمام تلاش های نیروهای مسلح اوکراین برای انجام عملیات آبی خاکی در محور خرسون ناموفق بود.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: از ابتدای ماه جاری (میلادی) تاکنون، دشمن بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ سرباز، حدود ۱.۸ هزار واحد انواع سلاح و تجهیزات نظامی خود را از دست داده است. به دلیل اقدامات پیشگیرانه ارتش روسیه، بخش هایی از تفنگداران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نیروهای اوکراینی متحمل خسارت های سنگینی شده اند.

«سرگئی شویگو» در ادامه اضافه کرد: نیروهای مسلح روسیه با اطمینان مواضع خود را در طول خط تماس حفظ می کنند و به تدریج موقعیت خود را بهبود می بخشند. نیروهای روسیه به کاهش ظرفیت تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در همه محورها ادامه خواهند داد. مراکز آموزش نظامی در تمام مناطق روسیه افتتاح می شود؛ امروز ۹ مرکز از جمله در لوهانسک متقاضی افتتاح مراکز آموزشی هستند.

این مقام دفاعی روسیه افزود: از زمان آغاز عملیات، تدارکات ارتش از جمله توپخانه ۴.۹ برابر، تانک ها ۳ برابر، پهپادها ۱۶ برابر و موشک های با دقت بالا ۵ برابر افزایش یافته است. باید ظرفیت صنایع دفاعی برای تولید و تعمیر تجهیزات مطلوب تر گسترش داده شود و روی نوسازی و ایجاد انواع جدید تسلیحات کار شود. حفظ آمادگی دائم همه اجزای نیروهای هسته ای راهبردی روسیه را وظیفه ای مهم می دانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سهم کشتی های مدرن در سه گانه هسته ای روسیه به ۱۰۰ درصد رسیده است. تعداد حامل های سلاح های دوربرد در نیروی دریایی روسیه تا پایان سال از ۴۰ قطعه فراتر خواهد رفت. تسلیحات موشکی مدرن در جریان حمله نظامی بسیار کارآمد هستند. بیش از ۲۷۰ حمله انجام شده است و بیش از ۳۳۰ هدف مورد اصابت قرار گرفته است. کشتی‌ های روسی که وظایف بازدارندگی نیروهای ناتو در اقیانوس‌ ها را برعهده دارند، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ سفر دریایی انجام داده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *