شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

تعداد شهیدان غزه از ۱۴۱۰۰ نفر گذشت/ زخمی‌شدن بیش از ۳۳ هزار نفر

تعداد شهیدان غزه از ۱۴۱۰۰ نفر گذشت/ زخمی‌شدن بیش از ۳۳ هزار نفر

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که تعداد شهیدان غزه به ۱۴۱۲۸ نفر رسیده است و ۵۸۴۰ نفر از آنان را کودکان و ۳۹۲۰ نفر دیگر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در گزارشی جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های غزه در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را منتشر کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد: تعداد شهدای حمله‌های اسرائیل به غزه به ۱۴۱۲۸ نفر رسیده که در این میان نام ۵۸۴۰ کودک و ۳۹۲۰ زن به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش این دفتر بیش از ۳۳ هزار فلسطینی نیز در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این نهاد دولتی بیان کرد: تعداد افرادی که در جریان حمله‌های اسرائیل به غزه ناپدید شده‌اند از ۶۸۰۰ نفر فراتر رفته است و بیش از ۴۵۰۰ نفر از آنان زن یا کودک هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: ۲۰۵ نفر از کادر پزشکی، ۲۲ نفر از اعضای نیروهای امدادی و ۶۲ خبرنگار از آغاز جنگ علیه غزه به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۸۳ مسجد غزه به طور کامل، بخش‌هایی از ۱۷۰ مسجد دیگر و همچنین ۳ کلیسا در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ویران شده است.

این نهاد دولتی اعلام کرد: در نتیجه حمله‌های اسرائیل، ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی غزه از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند. اشغالگران ۵۵ خودرو آمبولانس را هدف قرار داده‌اند و در نتیجه اتمام سوخت، ده‌ها آمبولانس دیگر نیز قادر به خدمت‌رسانی نیستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی ۱۳۵۴ جنایت را در حق ساکنان غزه مرتکب شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *