پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - Thursday 09 May 2024

نتانیاهو و گالانت از پیشرفت در مذاکرات تبادل اسیران سخن گفتند

نتانیاهو و گالانت از پیشرفت در مذاکرات تبادل اسیران سخن گفتند

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات میان این رژیم و مقاومت فلسطین و قریب‌الوقوع بودن تبادل اسیران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به روند این مذاکرات اعلام کرد: شاهد پیشرفت بوده‌ایم و امیدوارم که به زودی اخبار خوبی درباره آزادی اسیران منتشر شود.

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از نزدیک‌بودن انعقاد توافق تبادل اسیران خبر داد و با اشاره ضمنی به ناچاربودن صهیونیست‌ها به قبول شرایط مطرح‌شده از سوی مقاومت فلسطین گفت: باید تصمیمات سخت و مهمی بگیریم.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که کابینه جنگ این رژیم امشب تشکیل جلسه خواهد داد و با توجه به تحولات پرونده آتش‌بس و توافق تبادل اسیران، کابینه رژیم صهیونیستی نیز تشکیل جلسه خواهد داد.

کمی پیش‌تر نیز شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه و یک دیپلمات مطلع گزارش داد که قطر امیدوار است تا ساعاتی دیگر توافقی برای آتش بس در غزه آغاز شود.

در گزارش این رسانه آمریکایی در این ارتباط آمده است که در ازای برقراری آتش بس، تعدادی از زندانیان نزد حماس نیز آزاد خواهند شد.

به گزارش این رسانه، این توافق شامل آزادی ۵۰ زن و کودک اسیر نزد حماس و وقفه ۴ تا ۵ روزه درگیری‌ها می‌شود. به گفته منابع متعدد، ۳ اسیر فلسطینی در اسرائیل به ازای هر اسیر نزد حماس آزاد خواهند شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *