دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

ضرورت تحقیق در زمینه تاثیر ورزش بر کووید 19

ضرورت تحقیق در زمینه تاثیر ورزش بر کووید 19

پژوهشگر منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهم‌ترین تأثیر پژوهش را برقراری ارتباط با دنیای ناشناخته‌ پیرامون بیان کرد و گفت: پژوهش، فن‌آوری و کارآفرینی سه محور اصلی رشد و تعالی هر کشور است و تأثیرگذاری آن در جهان کنونی و آینده، بسیار روشن است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رستمی نژاد، دکترای تخصصی ایمونولوژی و عضو هیأت علمی پژوهشکده‌ی گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نخبگان باید پاسخ تمامی پرسش‌های خود را از راه پژوهش بیابند، گفت: نتایج حاصل از تحقیق همواره قابل استناد است و خللی در آن وارد نمی‌شود.

وی به پژوهشگران جوان توصیه کرد: از آنجاکه مقالات منتخب از طرح‌های تحقیقاتی در رزومه‌ی افراد برای همیشه باقی می‌ماند، پیش از موافقت همکاری در هر طرح پژوهشی، درباره‌ی چگونگی انجام کار تحقیق و تفحص کنید.

رستمی نژاد با بیان اینکه دستیابی به هر هدفی، نیازمند برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، پشتکار و در نهایت توکل به خدای بزرگ است، با اشاره به سیر پیشرفت خود، عنوان کرد:  با انجام هر طرح پژوهشی علاقه‌ام به ارایه طرح جدید و مطالعه‌ی موضوع جدید بیش‌تر می‌شد؛ به طوری که در سال ۱۳۹۲ و  ۱۳۹۸ در جایگاه پژوهشگر غیر هیأت علمی، برگزیده‌ی دانشگاه شدم و تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله و هفت جلد کتاب و سه ثبت اختراع در کارنامه‌ی خود دارم.

وی با تاکید بر اهمیت هدفمند بودن در کارهای پژوهشی، گفت: در طول دوره فعالیت پژوهشی بر روی یک موضوع تمرکز کرده و تمام تلاشم را در جهت ارایه راه‌کارهای مناسب به منظور پیشگیری و درمان بیماری سلیاک در ایران به کار گرفتم.

وی شرکت در کنگره‌های علمی و بین المللی را موثر دانست و ادامه داد: از این طریق می‌توان ضمن برقراری ارتباط با اساتید برجسته، پروژه‌های مناسب و موثر طراحی و اجرا کرد.با همین روش حداقل پنج مقاله با ایمپکت بالای ۱۰ منتشر  کردم.

وی در این رابطه به تاسیس نخستین دپارتمان تحقیقاتی بیماری سلیاک در پژوهشکده گوارش و کبد کشور اشاره کرد و گفت: در این دپارتمان سعی شده تا دانشجویان برای انجام طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با این رشته جذب شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه مهم‌ترین تأثیر پژوهش را برقراری ارتباط با دنیای ناشناخته‌ی پیرامون بیان کرد و گفت: پژوهش، فن‌آوری و کارآفرینی سه محور اصلی رشد و تعالی هر کشوری‌ست و تأثیرگذاری آن در جهان کنونی و آینده، بسیار روشن است.

رستمی نژاد همچنین با بیان اینکه رکن اصلی تمامی تصمیمات در سطح کلان برای پیشگیری، درمان و حتی ساخت واکسن کرونا، انجام پژوهش‌های کاربردی‌ است، گفت: ورزش و فعالیت‌های بدنی نقش کلیدی در بالا بردن سطح ایمنی بدن در مقابله با عفونت‌ها دارد. به‌طور حتم انجام پروژه‌ای تحقیقاتی در حیطه‌ی ورزش و انتشار یافته‌های آن‌ها در وضعیت کنونی می‌تواند راه‌گشای بازگشت سلامت و امید به خانواده‌های ایرانی باشد.

وی خطاب به دانشجویان بهشتی توصیه کرد: بی‌تردید کسانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند و در حال تحصیل هستند، از نخبگان کشورند و در طول تحصیل پرسش‌های فراوانی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود. توصیه‌ی من این است که پاسخ تمامی پرسش‌های خود را از راه پژوهش بیابند. نتایج حاصله از تحقیق همواره قابل استناد است و خللی در آن وارد نمی‌شود.

به گزارش مفدا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد رستمی نژاد در بیست و یکمین دوره از جشنواره‌ی پژوهشی ابوریحان بیرونی که روز سه شنبه دوم دی ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، موفق به کسب جایگاه پژوهشگر منتخب در رتبه‌ی استادیار پایه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *