شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

طالقانی: اعزام نکردن تیم ناقص به آمریکا تصمیم عاقلانه‌ای بود

طالقانی: اعزام نکردن تیم ناقص به آمریکا تصمیم عاقلانه‌ای بود

 عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی گفت: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نباید ناقص به آمریکا سفر کند چرا که هدفش از برگزاری این دیدار، پیروزی مقابل آمریکا بود.

«محمدرضا طالقانی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در جریان اتفاقات این سفر نبودم و در جلسه هیات رییسه موضوع را متوجه شدم که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان قصد دارد به آمریکا برود که البته از لحاظ فنی و برای آمادگی کشتی‌گیران کشورمان خوشحال شدم و کار قشنگی بود.

وی اظهار داشت: رفتن به آمریکا و رویارویی با تیم پرقدرت کشتی آزاد این کشور، اثرات خوبی برای کشتی کشورمان داشت؛ اتکا به نفس و انگیزه آزادکاران کشورمان را در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین و پیکارهای جهانی در صربستان را افزایش می‌داد و قدم بزرگی را به سمت قهرمانی جهان بر می‌داشتیم.

رییس اسبق فدراسیون کشتی ادامه داد: در حال حاضر تیم ملی خیلی خوب و آماده‌ای داریم و جوان‌تر شده و یقین داشتم در صورت رویارویی با آمریکا این تیم را شکست می‌داد.

وی در خصوص ندادن روادید به ۶ نفر از اعضای تیم گفت: چون در مسایل سیاسی تخصصی ندارم به این امر ورود نمی‌کنم و کارشناسان مسایل سیاسی در این رابطه اظهار نظر داشته باشند، بهتر است.

طالقانی با اشاره به اینکه روادید ۲ ملی‌پوش اصلی کشتی آزاد کشورمان صادر نشده است، یادآور شد: این طبیعی است که در چنین شرایطی تیم نباید ناقص به این سفر می‌رفت. هدف از این سفر تدارکاتی رویارویی همه نفرات کشتی آزاد کشورمان با تیم آمریکا بود. اگر ۲ نفر از آزادکاران کشورمان حضور نداشته باشند، پس با چه کسی باید کشتی بگیرند. اعتقاد دارم اگر تیم کامل می‌رفت تیم کشتی آزاد آمریکا متحمل شکست سنگینی می‌شد.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا قرار بود ۲۳ بهمن‌ (۱۲ فوریه)  ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در زمین «گلاوب لایف» در «آرلبنگتون» تگزاس برگزار شود که به دلیل صادر نشدن روادید ۶ نفر از اعضای تیم این سفر با اعلام «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی لغو شد.

«محمدابراهیم امامی» سخنگوی  فدراسیون کشتی اعلام کرد: مجید داستان و کامران قاسمپور به عنوان ۲ کشتی‌گیر اصلی، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلایی‌پور داور المپیکی، حجت کریمی سرپرست و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نفراتی بودند که روادید آمریکا برای آن‌ها صادر نشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *