جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

مقام روس حوادث برزیل را یک «کودتای بی‌معنی» خواند

مقام روس حوادث برزیل را یک «کودتای بی‌معنی» خواند

 قانونگذار ارشد روسیه حمله هواداران ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور را یک “کودتای عجیب و بی‌معنی” خواند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، “کنستانتین کوساچف” معاون شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) که در مراسم تحلیف لولا داسیلوا رئیس جمهوری جدید برزیل شرکت کرده بود، اتفاقات اخیر در برزیل را “یک کودتای عجیب و بی معنی به ناکجاآباد” توصیف کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری اخیر بدون مشکل پیش رفت و توسط جامعه جهانی و برزیل به رسمیت شناخته شد.

وی که روز اول ژانویه به همراه یک هیات روسی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید به برزیل رفته بود، تاکید کرد: اجازه دهید لولا داسیلوا به مشروعیت خود دلگرم و در عمل ثابت قدم باشد.

هواداران بولسونارو که تعداد آنها تقریبا ۵ هزار نفر تخمین زده شده، یکشنبه شب به ساختمان‌های کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری حمله کردند.

در پی این اتفاقات داسیلوا که به ایالت سائوپائولو سفر کرده بود با صدور فرمانی اعلام وضعیت اضطراری کرده و نیروهای امنیتی را مسئول بازگرداندن آرامش به برازیلیا پایتخت برزیل کرد.

نیروهای امنیتی توانستند کنترل این ساختمان‌ها را دوباره به دست بگیرند. گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۴۰۰ نفر از هواداران بولسونارو بازداشت شده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *