جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در مورد سودان

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در مورد سودان

سازمان همکاری اسلامی از برگزاری قریب الوقوع نشست اضطراری در مورد بحران سودان خبر داد ، بر اساس این گزارش، عربستان سعودی برای حل بحران بوجود آمده در سودان در پی درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، تلاش های فراوانی کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از «روسیا الیوم»، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این سازمان به درخواست عربستان روز چهارشنبه آینده نشستی اضطراری درخصوص بحران سودان برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی برای حل بحران بوجود آمده در سودان در پی درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، تلاش های فراوانی کرده است.

شبکه خبری المیادین عصر روز یکشنبه اعلام کرد که لحظاتی پس از تمدید آتش‌بس در سودان درگیری‌های مسلحانه در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان در مرکز خارطوم پایتخت این کشور از سرگرفته شد.

درگیری‌ها در خارطوم در حالی از سرگرفته شده که روز گذشته نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه ای اعلام کرد در پاسخ به درخواست های داخلی، منطقه ای و بین المللی و به منظور باز کردن گذرگاه های انسانی و تسهیل در حرکت شهروندان و اتباع خارجی مقیم برای تهیه نیازمندی های خود یا رفتن به مناطق امن، با آتش بس ۷۲ ساعته موافقت می کند.

نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شدند که در طول دوره برقراری آتش بس، بارها با حمله های کودتاگران (ارتش) مقابله کرده که این خود نشانه آشکار حیله گری آنان است.

در همین حال ارتش سودان متقابلا نیروهای پشتیبانی سریع را به نقض آتش بس متهم می کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *