دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

نژادپرستی نوین فرماندار فلوریدا

نژادپرستی نوین فرماندار فلوریدا

«ران دسانتیس» فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا و فردی که قصد نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را دارد با تصویب لوایحی همچون منع خرید زمین از سوی  شهروندان غیرآمریکایی از جمله شهروندان چینی، به اقدامات نژادپرستانه در سرزمینی که مدعی آزادی و برابری است، دست زد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای خبری هیل (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: ران دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) با امضا لوایحی شهروندان چینی را از خرید زمین در این ایالت منع و نزدیکی روابط در سطح دانشگاهی را محدود ساخت.

بنابراین گزارش در لایحه «اس بی ۲۶۴» (SB ۲۶۴) که به منافع کشورهای خارجی اشاره دارد، نهادهای دولتی (آمریکا) را از عقد قرار داد با کشورهای خارجی و نهادها وابسته به آنان منع کرد.

در همین حال انتقال زمین های کشاورزی و همچنین امور اموال غیرمنقول به طرف خارجی که شامل چین می شود را ممنوع ساخت.

بنابر قانون جدید مصوب در ایالت فلوریدا، به اتباع چینی که دارای ویزای غیرتوریستی هستند تنها اجازه داده می شود که زمین هایی کمتر از ۲ هکتار و یا در فاصله حداقل پنج مایلی (هشت کیلومتری) از تاسیسات نظامی قرار دارند، خریداری کنند.

اعمال محدودیت دانشگاهی با چین

فرمانداری ایالت فلوریدا همچنین با امضای لایحه ای دیگر موسوم به «اس بی ۸۶۴» (SB ۸۶۴) اقدام به اعمال محدودیت در روابط تحصیلی و دانشگاهی با نهادها و موسسات عالی کشورهای خارجی از جمله چین در این ایالت کرد.

هیل نوشت: به موجب این لایحه کالج ها و دانشگاه های حاضر در ایالت فلوریدا و کارکنان و نمایندگان آنان از پذیرفتن هرگونه کمک از سوی نهادها و موسسات دانشگاهی که اصلیت خارجی داشته باشند، منع می شوند.

چین ستیزی فرماندار فلوریدا

تارنمای این رسانه آمریکایی با بیان اینکه دسنانتیس هنوز برای حضور در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از سوی حزب جمهوریخواه اعلام رسمی نکرده است، نوشت: اقدام وی برای مقابله چین به عنوان بزرگترین تهدید ژئوپلتیک آمریکا است. به واقع دسناتوس با این اقدامات تلاش دارد تا فعالیت های جاسوسی طرف چینی در این بخش از آمریکا را محدود کند.

فرماندار ایالت فلوریدا پس از تصویب این لوایح در بیانیه ای با تشریح اهدافش اعلام کرد که به این اقدام خود افتخار می کند.

دسنانتیس که بسیاری در انتظار اعلام رسمی وی برای حضور در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه هستند، از هم اکنون دست به اقدامات افراطی زده که آینده سیاسی وی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *