سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

هاشمی: خوب نیست تیرانداز ۶ ماه در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکند/ حقوقی به ورزشکاران پرداخت نشده است

هاشمی: خوب نیست تیرانداز ۶ ماه در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکند/ حقوقی به ورزشکاران پرداخت نشده است

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: شدیدا به دنبال تدارک یک مسابقه هستم، شش ماه است که ورزشکاران در هیچ مسابقه‌ای شرکت نداشته اند و این اصلا خوب نیست.

الهام هاشمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت تیراندازان ملی اظهار کرد: خداروشکر همه ملی‌پوشان خوب هستند و تمرینات را مجددا از شنبه گذشته شروع کرده‌ایم و به دنبال تدارک مسابقه هستیم. شش ماه است که تیراندازان هیچ مسابقه‌ای نداشتند و این اصلا خوب نیست.

۶ ماه است ورزشکاران در مسابقه‌ای شرکت نکرده‌اند

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تدارک تورنمنت یا سفر خارجی برای تهیه سلاح و مهمات هستید گفت: بله من شدیدا به دنبال مسابقه هستم، حضور در یک تورنمنت نه تنها به سبب خرید فشنگ بلکه بخاطر حضور تیراندازان در یک مسابقه ضرورری است. حدود شش ماه است که ورزشکاران در هیچ مسابقه ای حضور نداشته اند.

از فدراسیون خواسته‌ام مقدمات حضور در مسابقات آنلاین را فراهم کند

وی در ادامه در مورد اینکه چقدر حضور در تورنمنت خارجی در این شرایط امکان پذیر است گفت: اینکه حضور در کشورهای دیگر چقدر امکان پذیر است بستگی به شرایط آبان ماه کشور ما و میزبان دارد. از فدراسیون خواسته ام که مقدمات حضور در مسابقات آنلاینی که کشورهای مختلف برگزار می کنند را فراهم کند. باید به فکر برگزاری یکسری مسابقات آنلاین داخلی و خارجی باشیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شده است. نه تنها ملی پوشان بلکه همه تیراندازان کشور نیاز به مسابقه دارند. من معتقدم امکان برگزاری مسابقه با تعداد کم و در چند سری در سالن ۸۰ خط آزادی، با توجه به بزرگی سالن وجود دارد. امیدوارم ستاد مقابله با کرونا هم با این پیشنهاد موافقت کند و بتوانیم زودتر مسابقات را شروع کنیم. همه خصوصا المپیکی ها نیاز به انگیزه و رقابت دارند.

دلیل پیشرفت ایران در تیراندازی شروع مسابقات لیگ بود

سرمربی تیم ملی تفنگ در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید پرونده لیگ چه خواهد شد و آیا شروع لیگ ۹۹ کمکی به ملی‌پوشان نخواهد کرد گفت: شنیده ام پرونده لیگ ۹۸ بسته شده، اگر هم واقعیت داشته باشد امیدوارم هرچه سریعتر لیگ ۹۹ شروع شود. یکی از دلایل پیشرفت ایران در تیراندازی از حدود ۱۳-۱۴ سال پیش، شروع مسابقات لیگ بود و اگر بخواهیم جایگاهمان را در دنیا حفظ کنیم باید آن را ادامه دهیم. مسابقات لیگ بود که باعث شد باشگاه‌ها تمرینات تیراندازی را به طور جدی‌تری پیگیری کنند و تیراندازان با حضور مرتب در مسابقات، چگونگی حفظ عملکرد خوب و تحت فشار مسابقه را به طور متناوب تمرین کنند و تا به آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات بزرگتر برسند. حضور در مسابقات لیگ برای تمرین و کمک به ارتقاء سطح تیراندازی کشور انگیزه است.

هنوز مشکل کمبود فشنگ حل نشده است

سرمربی تیم ملی تفنگ در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کمبود فشنگ رفع شده است گفت: متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده و در حال حاضر از فشنگ هایی که در آخرین اردوی هانوفر برای مسابقات تست کرده بودیم و البته با تعداد خیلی کم استفاده می کنیم. همچنان قسمت اعظم تمرینات خفیف بصورت خشک است اما روزانه یک تعداد از فشنگ های مسابقه ای را هم به ناچار استفاده می کنیم. ظاهرا اقداماتی برای خرید فشنگ در حال انجام است که امیدوارم تمام سازمان‌هایی که می توانند کمک کنند تا این اقدام زودتر به نتیجه برسد.

هیچ حقوقی به ورزشکاران پرداخت نشده است

وی در خصوص حقوق ۲ میلیونی که مقرر بود فدراسیون به ملی‌پوشان پرداخت کند، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم به جز المپین ها که سال گذشته مرحله اول حقوق کمیته المپیک را دریافت کرده اند، حقوق دیگری به ورزشکاران پرداخت نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *