جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

واکنش رییس فدراسیون پزشکی درباره جراحی جهانفکریان

واکنش رییس فدراسیون پزشکی درباره جراحی جهانفکریان

 رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به جراحی «پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی گفت: جهانفکریان باید صبر می‌کرد تا سهمیه المپیک قطعی می‌شد بعد تصمیم به جراحی می‌گرفت.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا نوروزی» روز دوشنبه در گفت و گوی رادیویی درباره اعزام نشدن «پریسا جهانفکریان» دارنده نخستین سهمیه المپیک وزنه‌برداری به توکیو، اظهار داشت: برای همه ورزشکاران المپیکی پرونده پزشکی تشکیل دادیم و همه را پایش سلامت می‌کنیم که جهانفکریان هم بعد از کسب سهمیه به فدراسیون آمد و معاینه شد.

وی خاطر نشان کرد: جهانفکریان به خاطر عمل جراحی که انجام داده بود نظر همکاران این بود که آسیب‌دیدگی و جراحی او تازه است به همین دلیل توانایی انجام ورزش سنگین را ندارد. ۶ ماه زمان می‌برد تا جهانفکریان بتواند کار حرفه‌ای خود را انجام دهد.

نوروزی درباره اینکه چرا بعد از کسب سهمیه اعلام شده این وزنه‌بردار به المپیک می‌رود اما ناگهان تصمیم تغییر کرد، توضیح داد: فدراسیون وزنه‌برداری بدون کار تخصصی نظر خود را اعلام کرده بود. پزشک معالج جهانفکریان دوباره به فدراسیون آمد و با او صحبت کرد، وقتی ورزشکار تازه جراحی کرده نمی‌تواند به المپیک برود. قرار نیست او بادبادک هوا کند، می‌خواهد وزنه بالا ببرد. ما هم از این اتفاق متاثر شدیم. وظیفه ما این است که در خصوص پایش سلامت نظرمان را به کمیته اعلام کنیم تا آنها در خصوص اعزام ورزشکار تصمیم بگیرند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: احسان حدادی، مجتبی عابدینی و آرمین هادی‌پور هم مشکل آسیب‌دیدگی دارند اما قرار است بعد از المپیک درمان خود را پیگیری کنند. جهانفکریان هم باید صبر می‌کرد تا سهمیه المپیک قطعی می‌شد بعد تصمیم به جراحی می‌گرفت.

نوروزی افزود: این اتفاق غیر قابل پیش‌بینی بود اما امیدوارم در آینده چنین اتفاقاتی رخ ندهد. جهانفکریان به مرور می‌تواند تمریناتش را آغاز کند اما  ۶ ماه زمان لازم است تا بتواند به عرصه رقابت‌ها بازگردد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *