جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

واکنش سازمان وظیفه عمومی به حواشی سربازی دو استقلالی/ قوانین برای تیم های ورزشی یکسان اجرا می‌شود

واکنش سازمان وظیفه عمومی به حواشی سربازی دو استقلالی/ قوانین برای تیم های ورزشی یکسان اجرا می‌شود

سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه ای اعلام کرد: این سازمان مجری قوانین و مقررات است و در اجرای این مقررات برای تمامی تیم‌های ورزشی بدون تبعیض و به صورت یکسان رفتار می‌شود.

به گزارش فارس، وضعیت سربازی دو بازیکن تیم استقلال سیاوش یزدانی و حسین مرادمند از جمله موضوع‌های پر بحث و ادامه دار این روزهای فوتبال کشور است.

 این دو بازیکن که یکی به سن ۲۸ سالگی و دیگری به سن ۳۰ سالگی رسیده طبق قانون باید خود را برای خدمت وظیفه عمومی معرفی کنند چرا که از فرصت قانونی داشته شده به عنوان عضویت در لیگ برتر و تیم ملی استفاده کرده و سربازی خود را تا این زمان به تعویق انداخته اند.

 اگرچه باشگاه استقلال در روزهای گذشته تلاش کرد تا با استفاده از قوانین و مقررات موجود و به نام سرباز قهرمان فرصت بیشتری برای بهره‌برداری از این دو بازیکن در تیم استقلال داشته باشد و براین اساس نامه نگاری‌های در این زمینه انجام داده است.

 در روزهای گذشته خبرگزاری فارس با درج اخباری با عناوین«راهی برای فرار از خدمت سربازی نیست/ دو بازیکن استقلال باید به سربازی بروند»و « فردا آخرین مهلت معرفی ۲ استقلالی برای خدمت سربازی»  آورده بود که این دو بازیکن باید به خدمت سربازی اعزام شوند و فرصتی برایشان باقی نمانده است و سازمان وظیفه عمومی هم در اطلاعیه ای وضعیت سربازی این دو بازیکن را تعیین تکلیف کرده بود اما در ادامه با توجه به حواشی پیش آمده و مصاحبه های مسوولان تیم استقلال، سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار مردم شریف و ورزش دوست و همچنین هواداران محترم فوتبال می رساند، پیرو مباحث مطروحه پیرامون دو تن از بازیکنان ورزش فوتبال کشور بدین وسیله اعلام می گردد، این سازمان مجری قوانین و مقررات بوده و در اجرای این مقررات برای تمامی تیم ها بدون تبعیض و به صورت یکسان رفتار می شود و در این راستا تمامی عزیزان را به پیروی از قوانین و مقررات و دوری از تشویش اذهان عمومی دعوت می شود.

 لازم به تاکید است، این سازمان تا کنون نسبت به ارائه تسهیلات به مشمولان ورزشکار اقدام نموده و انتظار این است، همان گونه که ورزشکاران و تیم‌های ورزشی کشور از تسهیلات قانونی استفاده می کنند، در موعد تعیین شده به خدمت سربازی اعزام شوند و ضمن تمکین به قوانین و مقررات کشور همانند سایر جوانان این مرز و بوم نسبت به ادای تکلیف قانونی خود به کشورشان اقدام کنند.

 از این رو از تمامی تیم های ورزشی تقاضا می شود در زمان انعقاد یا تمدید قرارداد، وضعیت مشمولیت سربازی بازیکنان مورد نیاز را بررسی و هماهنگی های لازم را با مراجع ذی صلاح به عمل آورند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *