جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

وزارت دفاع روسیه : ۱۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین شامل ۴ انبار موشک هدف قرار گرفت

وزارت دفاع روسیه : ۱۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین شامل ۴ انبار موشک هدف قرار گرفت

وزارت دفاع روسیه امروز درباره عملیات ویژه نظامی مسکو در بیانیه ای اعلام کرد: هوانوردی نیروی هوافضای روسیه ۱۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین شامل ۴ انبار موشک و تسلیحات را هدف قرار داده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای در خصوص عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد: هوانوردی نیروی هوافضای روسیه ۱۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین شامل ۴ انبار موشک و تسلیحات توپخانه ای را مورد هدف قرار داده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: موشک‌ های نیروی هوافضای روسیه ۱۰ تأسیسات نظامی اوکراین از جمله ۹ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات مرتبط با ارتش اوکراین را مورد هدف قرار دادند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: بیش از ۲۸۰ ملی‌گرا و ۳۸ واحد از خودروهای زرهی اوکراینی در نتیجه حملات شبانه ارتش مسکو منهدم شده اند.

این در حالیست که «ایگورکوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که ۴ تأسیسات نظامی اوکراین مورد اصابت موشک‌های هوا به زمین نقطه زن قرار گرفته و دو انبار سلاح و مهمات راکت و توپخانه نیز منهدم شده است.

وی همچنین افزود که هوانوردی عملیاتی – تاکتیکی و ارتش نیروی هوافضای روسیه در یک روز به ۶۷ تأسیسات نظامی اوکراین و ۵۵ محل تمرکز نیروی انسانی دشمن حمله کرد و بیش از ۳۰۰ پرسنل، نزدیک به ۴۰ قطعه تجهیزات، دو انبار سلاح و شش پست فرماندهی را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پایان گفته بود که در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۱۴۲ فروند هواپیما، فروند ۱۱۱ بالگرد، ۶۱۴ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۷۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲ هزار و ۶۲۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۲۹۹ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۱۴۶ قبضه توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۴۳۱ دستگاه خودروی ویژه نظامی در اوکراین منهدم شده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *