یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / صرفه جویی ۷ میلیون یورویی با تولید نخ‌های ظریف و شانه شده پنبه‌ای

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / صرفه جویی ۷ میلیون یورویی با تولید نخ‌های ظریف و شانه شده پنبه‌ای
خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه شده با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان افتتاح شد. با راه اندازی این خط تولید از خروج حدود ۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود و بخشی از نیاز کشور به نخ ظریف توسط این مجموعه تامین خواهد شد.

علی فدیشه ای؛ مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: نخ ظریف و شانه شده یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت و در واقع یکی از طرح های اولویت دار کشور به شمار می‌رود، چرا که تا زمانی که این نخ در داخل کشور تولید نشود، از خارج وارد خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه شده توسط این شرکت، از خروج حدود ۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود و بخشی از نیاز کشور به نخ ظریف توسط این مجموعه تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان افزود: در حال حاضر حدود 5 شرکت در کشور این محصول را تولید می کنند.
وی درباره موارد مصرف این محصول گفت: نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده برای گرد باف و بافندگی‌های تار و پودی و در واقع تهیه پارچه های ظریف ملحفه ای و باکیفیت پیراهنی مورد استفاده قرار می گیرد.
فدیشه ای، شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان را یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت های نساجی در ایران دانست و گفت: این مجموعه به خاطر توسعه هایی که هر ساله داشته، یکی از شرکت های سودآور و به روز صنعت نساجی کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: این شرکت در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده است و در حال حاضر حدود ۴۶۰ نفر مشغول به کار هستند.
فدیشه ای با با بیان این که با راه اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده، شاهد افزایش حدود ۵۴ درصدی تولید نخ در این شرکت در سال جهش تولید خواهیم بود، تصریح کرد: در این شرکت سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن نخ و ۱۲ میلیون مترمربع پارچه خام تولید می شود که با راه اندازی موفقیت‌آمیز این پروژه 2 هزار و 500 تن نخ به تولید سالیانه این شرکت اضافه می شود.
وی افزود: در واقع در شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان به صورت روزانه حدود ۱۳ تن نخ در واحد ریسندگی تولید می شد که با راه اندازی خط جدید نخ ظریف شانه شده، 7 تن به آن اضافه شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *