جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مداح روشندل اهل بیت(ع)؛ ترویج فرهنگ رضوی مانند ترویج فرهنگ کربلا است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /   مداح روشندل اهل بیت(ع)؛ ترویج فرهنگ رضوی مانند ترویج فرهنگ کربلا است

یک مداح اهل بیت(ع) گفت: ترویج فرهنگ رضوی مانند ترویج فرهنگ کربلا است. می توان در حلقه های جلسات اخلاقی، مراسم مذهبی و مجلس خانوادگی با تاثیر گذاری که شخص مداح بر جامعه دارد، موفق عمل کند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حمید عسکری، مداح روشندل اهل بیت(ع) اهل کرمان بیان داشت: دلیل موفقیت در امر ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ رضوی حضور متوالی در مجالس و محافل مذهبی است .

وی با تأکید بر خواندن اشعار ناب رضوی و احادیث رضوی در مجالس  مذهبی عنوان کرد: وقتی یک نفر در زندگی و مداحی و قاری بودن، کارش را درست انجام دهد حتی با لطفی که اهل بیت(ع) به ایشان دارند به راحتی می تواند فرهنگ رضوی را ترویج دهد. چرا که وقتی کاری با جان و دل انجام شود بدون شک بر جان و دل مردم خواهد نشست.
عسکری ادامه داد: توجه داشته باشیم که باید در ابتدای امر خودمان عمل کننده باشیم و هر کاری باید بر محور سیره و زندگی اهل بیت(ع) باشد.
عسکری بیان داشت: کسی که در حیطه خادمی اهل بیت(ع) است باید خواسته اش اخروی باشد و بنده بیشترین خواسته ای که از حضرت رضا(ع) داشته ام عاقبت به خیری و تاثیرگذاری مثبت بر مردم بوده است.
عسکری در خصوص تاثیر رسانه ملی و فضای مجازی بر مردم گفت: این نقش بسیار پررنگ است خصوصا در فضای مجازی، طبق گفته مقام معظم رهبری که بر فضای مجازی تاکید دارند، مذهبی ها باید در این میدان گسترده حضور داشته باشند تا با فعالیت مذهبی خود، مردم را با فرهنگ اهل بیت (ع) بهتر آشنا کنند.
عسکری بیان کرد: رسانه ملی خودش باید کاری را با کمک مردم انجام دهد و با محوریت نظرخواهی از افراد خبره و کاربلد در این زمینه، بتواند کارهای فاخرتری تولید کند.
وی با اشاره به اینکه ترویج حال و هوای حرم رضوی بر روح و قلب مردم می نشیند، گفت: هر فرد  در  سفر به مشهد الرضا می تواند به وسیله گوشی دستی با ضبط با یک فیلم از گنبد مطهر و یا زیارت های نیابتی همراه با یک حدیث از امام رضا(ع) محتوای رضوی تولید کند و به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *