دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مواسات بانوان زینبی سردرود با اهل بیت در روز شهادت حضرت رقیه(س)

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مواسات بانوان زینبی سردرود با اهل بیت در روز شهادت حضرت رقیه(س)

کانون امور بانوان و خانواده سردرود در روز عزای دختر نازدانه و صغیر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، بانوان حسینی را در تجمعی گسترده به مواسات با اهل بیت(س) دعوت کرد.

به گزارش‌ آستان نیوز از آذربایجان شرقی، سعیده اکبرپور مدیر کانون ام الائمه امور بانوان و خانواده شهر سردرود شهرستان تبریز گفت: مواسات با خاندان نبی مطهر و مکرم اسلام در ایام عزای آل الله جزء برنامه های کانون بانوان و خانواده سردرود می باشد و در سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها دختر پاک و مطهر حضرت امام حسین علیه السلام به دعوت کانون ام الائمه مراسم معظمی با حضور گسترده بانوان خادمیار، یاور رضوی و دختران نوجوان در پارک آنالار سردرود برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم که امام جمعه شهر و مسئولین شهرداری و شورای شهر سردرود نیز حضور داشتند با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید مراسم رسمیت پیدا کرد و با پخش صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) مراسم حال هوای معنوی امام رضایی به خود گرفت و در ادامه در رثای سه ساله کربلا توسط یکی از نوجوانان دکلمه ای قرائت شد.
وی اضافه کرد: قرائت دعای توسل و التجاء به چهارده معصوم علیه السلام در عزای دختر شبه زهرای حسین بن علی(ع) توسط نظری التیام بخش دل های داغدیده گردید و بعد از آن گروه سرود زینبیون موسسه قرآنی نورالثقلین به اجرای تواشیح و سرود مذهبی پرداختند. وی افزود: سخنران مراسم حجت‌ الاسلام جلیلی امام جمعه سردرود بود که محور بیانات خود را علل ماندگاری حادثه کربلا قرار داد و در قسمتی از سخنان خود گفت: نقش حضرت زینب(س) حضرت امام زین العابدین(ع) در ماندگاری پیام ها و درس های حادثه عاشورا بی بدیل بلکه آسمانی است و شهادت این دردانه کاروان اسرا در خرابه شام دردناک‌ترین و تراژیک ترین قسمت حرکت اسرا از کوفه تا شام و از شام بلا به مدینه الرسول است.
اکبر پور در ادامه گفت: بعد از سخنران مراسم، گروه سرود فاطمیون، سرود ویژه ایام عزا را به اجرا گذاشت، سپس ذاکر اهل بیت حسن ظریفی با ذکر مصائب کاروان داغدیده اسرا و روضه خوانی مقتل ورود غمبار اسرا از دروازه ساعات شام بلاخیز، حال هوای مجلس را در هاله ای غم و اندوه فرو برد و بانوان هم نوا با ذاکر اهل بیت به سینه زنی و مواسات با حضرت زینب غمدیده هم نوایی کردند.
وی گفت: برای تشویق دختران سه تا هشت ساله شرکت کننده در مراسم به امر حفظ حجاب، تعداد 80 فقره چادر که پارچه آن توسط خیرین کانون تهیه شده و از قبل توسط خادمیاران دوخته و آماده شده بود در بین دختران حاضر توزیع گردید.
مدیر کانون ام الائمه با اظهار اینکه شرکت کنندگان در پایان مراسم میهمان سفره حاجت ده حضرت رقیه سلام الله علیها شدند و از خوان کرم الهی بهره مند گردیدند، اضافه کرد: اقلام سفره احسان شامل نان و پنیر و سبزی، بیسکویت، شکلات، کلوچه، ساندیس، آب معدنی و شله زرد بود که  با کمک صد میلیون ریالی خیرین کانون تهیه شده بود و جا دارد از زحمات خیّرین و خادمیاران و مسئولین شهر در برگزاری مراسم نهایت قدردانی را به جا بیاوریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *