جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کانون بانوان و خانواده ملکان مروج و پشتیبان روضه های خانگی شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کانون بانوان و خانواده ملکان مروج و پشتیبان روضه های خانگی شد

مسئول کانون امور بانوان و خانواده شهرستان ملکان فعالیت های دهه اول ماه صفر کانون در خصوص ترویج و پشتیبانی از برگزاری روضه های خانگی سنتی را تشریح کرد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، مرضیه بخشی مسئول کانون اموربانوان وخانواده شهرستان ملکان فعالیت های دهه اول صفر کانون را تشریح کرد.

وی گفت: به جهت قرار گرفتن در ایام غمبار حرکت کاروان اسرای آل الله از کو فه به شام و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها از یک طرف  و از طرف دیگر برای زنده نگه داشتن مراسم روضه های سنتی خانگی که دوسالی بود به خاطر شیوع کرونا تعطیل گردیده بود با تلاش خادمیاران در دهه اول صفر در چندین محل روضه خانگی برپا شد.

بخشی در تشریح برگزاری روضه های خانگی گفت: در مراسم روضه خانگی که با پشتیبانی خادمیاران در سالروز شهادت حضرت رقیه در یکی از منازل ملکان برگزار شد 170 1 نفر شرکت کرده بودند که در این مراسم منیژه حسامی زیارت عاشورا را در جمع بانوان هم خوانی و سپس روضه خوانی و مرثیه سرایی کرد و در آخر سفره احسان با هزینه 20 میلیون ریال برای میهمانان پهن گردید.

وی اضافه کرد: در مراسم دیگر روضه خانگی که در منزل یکی از یاوران رضوی در سالروز شهادت دختر صغیر و مطهر اباعبدالله الحسین برگزار شد و خادمیاران نیز در آن شرکت کردند بیش از 70نفر حضور داشتند و منیژه حسامی با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی و مرثیه سرایی مجلس پر از معنویتی را برای حضار برپا داشت.

بخشی با بیان اینکه برگزاری مجالس روضه خانگی با وضعیت اقتصادی جامعه سختی های خود را دارد افزود:  با همت و پشتیبانی خادمیاران کانون بانوان ملکان، یکی دیگر از روضه های خانگی  که در محل دفتر کانون محله ای ۱۴ معصوم(ع) مبارک شهر ملکان برگزار شد با استقبال گرم بانوان منطقه مواجه شد. تعداد شرکت کنندگان به بیش از هفتصد نفر رسید و در این مراسم خادمیار سمیه حقی در خصوص درس هایی از زندگی کوتاه حضرت رقیه سلام الله سخنرانی کرد و بانوان پروانه عابدی و پریسا نجاری مراسم روضه خوانی و سینه زنی برگزار کردند و در آخر برنامه میهمانان  با
چای، آش، بسته های مشکل گشا به هزینه 50 میلیون ریالی که خیرین صرف کرده بودند پذیرایی شدند.

وی در ادامه گفت: در مراسم دیگری که برای به عنوان سه ساله های حسینی در در محل کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده ملکان برگزار شد حدود 100‪ نفر نو نهال با همراهان خود شرکت کرده بودند در این مراسم نیز برنامه روضه خوانی و مرثیه سرایی داشتیم  و شرکت کنندگان از سفره پربرکت حضرت رقیه(س) متنعم شدند که هزینه 20 میلیون ریالی آن را خیّرین متقبل شده بودند.

وی در آخر اضافه کرد: به جهت ضرورتی که در طول برگزاری مراسم احساس شد لازم دیدیم به منظور حل معضلات روحی جوانان در زندگی پرمشغله امروزی جلسه پرسش و پاسخ و مشاوره با حضور مشاور دینی مینا رجایی برای جوانان و نوجوانان برگزار کنیم. در این جلسه که بیست نفر از جوانان و نوجوان حضور داشتند به شبهات مطروحه از طرف حضار پاسخ داده شده و در مواردی مشاوره خصوصی از طرف استاد ارائه گردید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *