جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سی و سومین روضه خیابانی به میزبانی شهدا در منطقه ۵ تهران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /  سی و سومین روضه خیابانی به میزبانی شهدا در منطقه ۵ تهران

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران در سی و سومین روضه خیابانی به میزبانی هفت شهید بزرگوار در محله باغ فیض شرکت کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران؛ سعید جان نثار مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه۵ با اعلام خبر برگزاری سی و سومین روضه خیابانی به خبرنگار آستان نیوز گفت:خادمیاران رضوی همزمان با سی و سومین روز از برگزاری روضه های خیابانی در میهمانی شهیدان اسکندری ،فریدون خدابنده ،یوسف شاهرودی و فضل الله اختر دانش در محله باغ فیض در معیت  پرچم متبرک رضوی  شرکت کردند.
این مراسم روضه خوانی با آیاتی از قرآن کریم آغاز و با پخش صلوات خاصه و حضور خادمیاران و پرچم متبرک حرم امام رضا علیه السلام ،اجرای سرود توسط گروه یاران آسمانی و مداحی مرتضی متشرعی در حضور خانواده شهدا و اهالی منطقه ادامه پیدا کرد.
جان نثار با اشاره به شهدای میزبان این برنامه گفت: اسماعیل،ابراهیم و اسحاق اسکندری سه بردار به همراه دایی خود فریدون خدابنده از شهر کیان توابع شهرکرد در جبهه حق علیه باطل حاضر و با افتخار به شهادت رسیدند. مزار هر ۴ شهید در کنار هم در گلزار شهدای شهر کیان می باشد.
در این برنامه مادر شهیدان اسکندری و خواهر شهید خدابنده در خاطراتشان به آنچه حضرت زینب کبری (ع) در مقابل طعنه و طنز دشمن نسبت به حادثه عاشورا خطاب به شرکت کنندگان گفتند:ما رایت الا جمیلا ،جز زیبایی ندیدم اشاره کردند  این مادر ایثارگر با اشاره به ایستادگی خود در صف انقلاب افزود: ما از شهید دادنمان پشیمان و ناراحت نیستیم ولی از شرایط امروز جامعه و بی حجابی ناراحتیم!
ابراهیم اسکندری متولد ١٣۴١ در عملیات خیبر ١٣۶٢ و  اسماعیل متولد اول فروردین ١٣۴۴، در شلمچه سال١٣۶۵ و فریدون خدابنده متولد ١٣۴٠ و در سال ١٣۶١ در جبهه موسیان به فیض شهادت نائل آمدند قابل ذکر است که  هر سه شهید این خانواده در زمان شهادت ٢١ ساله بودند. اسحاق برادر کوچکتر متولد ١٣۴٧ در عملیات والفجر ١٠ سال ١٣۶۶ به برادران و دایی شهید خود پیوست. پدر بزرگوار سه شهید نیز در سال ١٣٨۶دعوت حق را لبیک و به دیدار پسران خود شتافت.
جان نثار  با اشاره به وصیت نامه شهید اسماعیل اسکندری گفت: خوشا بحال کسانی که در راه خدا جهاد کردند و مردانه شهید شدند که اینان نزد خداوند روزى مى‌خورند.
خدایا ! تو شاهد باش که ‌ما براى رضاى تو جنگ مى‌کنیم. شاهد باش که چگونه اینان مظلومند و تو اى صحراى خوزستان! در روز جزا شاهد باش که چگونه رزمندگان براى رضاى خدا تا آخرین قطره خونشان جنگیدند و خونشان بر روى خاک تو ریخت و در روز محشر شاهد باش.
و شما اى برادرانى که در پشت جبهه هستید!  به شما توصیه می‌کنم که حافظ خون شهداء باشید و نگذارید خون آنها پایمال شود راه آنها را ادامه‌ دهید و اسلحه آنها را به زمین نگذارید در کارهایتان همیشه خدا را در نظر داشته باشید. حق دیگران را پایمال نکنید تا پست یا مقامى بگیرید این چیزها فانى است و از بین مى‌رود ولى عمل انسان باقى مى‌ماند و همین‌کرده‌ها به دردش مى‌خورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *