جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه طی دیداری بر تلاش‌های مشترک واشنگتن و آنکارا در جهت نتیجه‌بخشی مذاکرات روسیه و اوکراین تاکید کردند.

به گزارش فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده، روز گذشته (جمعه) با «ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه دیدار و درباره آخرین تحولات جهانی گفت‌وگو داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» و بر اساس بیانیه صادرشده از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، شرمن و کالین درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای [در راس آن‌ها تحولات اوکراین] گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف در این دیدار ضمن اظهار نگرانی و ناراحتی عمیق از درگیری‌های مسکو-کی‌یف، اذعان کردند: مسیر تحولات جنگ در اوکراین به پدیدآمدن بحران‌های انسانی جدید منجر شده است و در صورت ادامه جنگ، آثار آن برای کل منطقه و جهان ویران‌کننده خواهد بود.

براساس این بیانیه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه درباره افزایش تلاش‌ها مشترک در جهت تحقق نتایج مثبت بین روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند.

کالین نیز در این دیدار با تاکید بر تداوم تماس‌های دوطرفه بین ترکیه و آمریکا، از آمادگی آنکارا برای میزبانی گفت‌وگوها بین مسکو و کی‌یف خبر داد.

دو طرف در این دیدار بر تضمین صلح و ثبات در سوریه، لیبی و افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی سازی تُرکی-ارمنی نیز دو موضوع مورد بحث شرمن و کالین بوده‌اند.

روز گذشته معاون وزیر امور خارجه آمریکا در راس هیاتی از واشنگتن و با هدف انجام سفری منطقه‌ای به اسپانیا و چند کشور آفریقایی وارد استانبول ترکیه شد؛ وی قرار است امروز به آنکارا برود و با مقامات دیگر ترکیه نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *