سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

پاکستان: ترامپ در تصمیم خود تجدیدنظر کند

پاکستان: ترامپ در تصمیم خود تجدیدنظر کند

*قریشی گفت: سازمان جهانی بهداشت درحال انجام مسئولیت‌های فراوانی است و اگر در این وضعیت منابع آنان مسدود شود ممکن است این سازمان نیز در انجام مسئولت‌ها و ماموریت‌های‌ خود با مشکل مواجه شود.

اسلام‌آباد – ایرنا – وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم رییس جمهوری آمریکا در کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون زمان همکاری است و ما از دونالد ترامپ می‌خواهیم در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

“شاه محمود قریشی” امروز در یک نشست مطبوعاتی در اسلام‌آباد افزود: کشورهای زیادی خواستار تجدیدنظر در تصمیم ترامپ درباره سازمان جهانی بهداشت هستند.

وی اظهار داشت: اکنون زمان مناسب برای اینگونه تصمیم‌ گیری‌ها نیست بلکه وقت همکاری و همبستگی است.

قریشی گفت: سازمان جهانی بهداشت درحال انجام مسئولیت‌های فراوانی است و اگر در این وضعیت منابع آنان مسدود شود ممکن است این سازمان نیز در انجام مسئولت‌ها و ماموریت‌های‌ خود با مشکل مواجه شود.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت نتوانسته به وظیفه اصلی خود در جلوگیری از شیوع بیماری عمل کند، اعلام کرد که کمک ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری به این سازمان را تا زمان به نتیجه رسیدن تحقیقات درباره آنچه او کمک این سازمان به چین در پنهان‌کاری در زمینه بیماری کرونا می‌داند، متوقف می‌کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز با ابراز تاسف از این تصمیم ترامپ گفت: این سازمان در حال ارزیابی تاثیرات این اقدام است و تلاش خواهد کرد با سایر شریکان هرگونه شکاف (کمبود بودجه) را پر کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *