جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

پنتاگون: نگران تشدید تنش ها در سوریه نیستیم

پنتاگون: نگران تشدید تنش ها در سوریه نیستیم

سخنگوی جدید پنتاگون ادعا کرد که واشنگتن نگران تشدید تنش ها در سوریه نیست و متعهد به حفاظت از نیروهای خود در منطقه است.

“پاتریک رایدر” سخنگوی جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری درباره درگیری نیروهای مقاومت با نظامیان آمریکایی در روزهای اخیر مدعی شد: نگران تشدید تنش‌ها در سوریه نیستم و متعهد به انجام هر اقدامی برای حفاظت از نیروهای خو در منطقه هستیم.

این مقام پنتاگون همچنین درباره جنگ اوکراین مدعی پیشروی نظامیان اوکراینی در منطقه خِرسون واقع در جنوب این کشور و عقب نشینی نیروهای روسی شد و افزود: اطلاع داریم که نیروهای اوکراینی در منطقه خرسون پیشروی داشته اند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که واشنگتن در تلاش است تا اوکراین سلاح کافی برای جنگ با روسیه داشته باشد.

سخنگوی جدید پنتاگون درباره نیروگاه اتمی اوکراین نیز گفت که حملات پراکنده‌ای را نزدیک نیروگاه اتمی زاپروژیا شناسایی کرده‌ایم .

وی با استقبال از حضور آژانس بین المللی انرژی اتمی در این منطقه گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از دسترسی داشتن تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه زاپوریژیا اطمینان یافته و امنیت این نیروگاه را تضمین کنند.

این مقام پنتاگون همچنین رزمایش‌های نظامی روسیه و چین را  بی ثبات کننده خواند و گفت که واشنگتن این رزمایش ها را زیر نظر داشته و پیگیری می کند .

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که آژانس یک ماموریت دائمی با حضور کارشناسان فنی اوکراینی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب شرقی این کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، گروسی امروز چهارشنبه در کی یف به خبرنگاران گفت که آژانس امیدوار است یک ماموریت دائم در نیروگاه ایجاد کند که توسط کارشناسان فنی اوکراین اداره شود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از اولویت‌های این ماموریت را گفتگو با مسئولان اوکراینی حاضر در زاپوریژیا بر شمرد.

ایالات متحده آمریکا خواستار تعطیلی کامل بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا و غیر نظامی کردن مناطق اطراف آن شده است. خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک مقام دولتی روسیه مستقر در زاپوریژیا گزارش داد که دو مورد از ۶ راکتور آن درحال فعالیت است.

یک تیم از آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه از کی‌یف به سمت نیروگاه نامبرده بمنظور بررسی خسارت‌های ناشی از حملات اخیر عزیمت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *