دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

گولویچ: ناگزیر به واکنش نسبت به تحرکات در نزدیکی مرز بلاروس هستیم

گولویچ: ناگزیر به واکنش نسبت به تحرکات در نزدیکی مرز بلاروس هستیم

رئیس ستاد ارتش و معاون وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که این کشور در پی احتمال وقوع درگیری در مرز این کشور، به تشدید برنامه‌های تمرینی نیروهای مسلح بلاروس خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ویکتور گولویچ، رئیس ستاد ارتش بلاروس و معاون وزیر دفاع این کشور روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: با توجه به پیچیدگی شرایط سیاسی نظامی و بحران مهاجران برنامه تمرینی برای نیروهای ارتش بلاروس برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به شدت اصلاح خواهد شد. ما باید به فعالیت‌های نظامی رو به رشد در مرز خارجی جمهوری بلاروس واکنش نشان دهیم.

همچنین به گفته گولویچ رسانه‌ها به طور مداوم “بیانیه‌های تحریک‌آمیز از مقامات اسبق نظامی رده‌بالا که مدعی داشتن تخصص در هنر نظامی هستند” منتشر می‌کنند.

وی گفت: ما در کل شاهد این هستیم که چگونه ایده ناگزیر بودن جنگ به مردم لهستان، بالتیک و اوکراین داده می‌شود. واکنش ما به خیزش‌های تحریک‌آمیز، تقویت هرچه بیشتر آمادگی جنگی جمهوری بلاروس خواهد بود.

معاون وزیر دفاع بیان کرد که نیروهای مسلح بلاروس شدت تمرین‌های نظامی خود را افزایش خواهند داد و به انجام عملیات‌های اطلاعاتی ادامه خواهند داد تا حمله ناگهانی علیه کشور بلاروس انجام نگیرد.

گولویچ تصریح کرد: در تمرین‌های نظامی، روی استقرار بی‌درنگ نیروهای‌مان در جهات مختلف کار خواهیم کرد و به بررسی سناریوهای مختلف جهت شکست دادن هرگونه تهاجم نظامی علیه جمهوری بلاروس خواهیم پرداخت.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد.

بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.

معاون وزارت کشور لهستان نیز چندی پیش از استقرار دوازده هزار نیروی نظامی، چهار هزار گارد مرزی، یک هزار و پانصد پلیس از جمله دویست و پنجاه نیروی واحد مبارزه با تروریسم در مرز مشترک با بلاروس خبر داده بود.

لهستان همچنین امروز اعلام کرد، گروهی از مهاجران تلاش‌های جدیدی برای از مرزهای بلاروس انجام دادن که هنوز زود است بگوییم بدترین وضعیت بحران مرزهای شرقی اروپا خاتمه یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *