دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

آمریکا موشک کافی برای عرضه به اوکراین ندارد

آمریکا موشک کافی برای عرضه به اوکراین ندارد

*روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده موشک‌های بالیستیک آمریکا به اندازه‌ای نیست که ارائه آنها به اوکراین بتواند جریان ضد حمله اوکراین را به نفع این کشور برگرداند.

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده آمریکا موشک بالستیک کافی برای ارائه به اوکراین ندارد.

به گزارش فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده موشک‌های بالیستیک آمریکا به اندازه‌ای نیست که ارائه آنها به اوکراین بتواند جریان ضد حمله اوکراین را به نفع این کشور برگرداند.

این روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای به نقل از مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان پنهان بماند مدعی شد که میزان تولید موشک‌های بالیستیک تاکتیکی آمریکا به اندازه‌ای نیست که «بتواند باعث ایجاد تفاوت‌های قابل توجه در میدان جنگ شود.»

طبق گزارش این روزنامه، ملاحظه دیگر در جلوگیری از ارسال این پرتابه‌ها به اوکراین این است که واشنگتن بیم دارد که چنین اقدامی به تشدید تنش با روسیه منجر خواهد شد.

«ساموئل چاراپ»، دانشمند ارشد علوم سیاسی در اندیشکده رند، به این رسانه گفت که اصرار اوکراین برای دست یافتن به موشک‌های بالیستیک اصراری نابجا است.

این کارشناس تاکید کرد که چنین موشک‌هایی «عصای جادویی» نیستند و بعید است بتوانند موانعی که نیروهای اوکراین در برابر پدافند روسیه با آن مواجه است را از میان بردارند.

فایننشال‌تایمز به نقل از برخی مقام‌های آمریکایی هشدار داد که میزان کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین ممکن است با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاهش یابد.

طبق این گزارش، انتخاب مجدد دونالد ترامپِ جمهوری‌خواه به سمت رئیس‌جمهور با توجه به وعده‌های مکرر او برای پایان دادن به درگیری‌ها به محض تصدی پست، لایه دیگری از عدم اطمینان را به این تردیدها اضافه می‌کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *