جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

ائتلاف سعودی بیش از ۱۰۰ بار آتش بس یمن را نقض کرد

ائتلاف سعودی بیش از ۱۰۰ بار آتش بس یمن را نقض کرد

ائتلاف سعودی در ادامه تداوم نقض آتش بس یمن، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ مرتبه این آتش بس را نقض کرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه یمنی «سبأ»، ائتلاف سعودی همچنان به نقض آتش بس یمن ادامه می‌دهد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که این ائتلاف طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ مرتبه آتش بس یمن را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، یک منبع نظامی یمنی در این خصوص تصریح کرد: جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته حملاتی را به استان‌های مأرب، ضالع و لحج انجام دادند. این درحالی است که هواپیماهای شناسایی سعودی نیز در آسمان استان‌های مختلف به پرواز درآمدند.

این درحالی است که چندی پیش نیز حملات هوایی و توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه «شدا» واقع در استان صعده یمن به شهادت ۲ غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شده بود.

پیشتر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توییتری اعلام کرد: بر اساس چیزی که درباره آن در مسقط موافقت شد، ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام کرده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند.

چندی پیش هم «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن با اشاره به آخرین تحولات این کشور، گفت: آزادی یمن نزدیک است. بدون تردید، این آزادی محقق خواهد شد. وی یادآور شد: امروز وحدت ملی تنها گزینه یمنی‌ها برای ایستادگی در برابر متجاوزان است. دشمن اجازه نمی‌دهد که یمنی‌ها به دور از مداخلات خارجی با یکدیگر گفتگو کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *