شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اتحادیه آفریقا تلاش برای کودتا در گینه بیسائو را محکوم کرد

اتحادیه آفریقا تلاش برای کودتا در گینه بیسائو را محکوم کرد

اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا تلاش برای کودتا در گینه بیسائو پس از وقوع تیراندازی شدید در اطراف کاخ ریاست جمهوری و احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از رویترز، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات در گینه بیسائو جایی را که تیراندازی نظامی در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور به وقوع پیوست، را دنبال می‌کند.

اتحادیه آفریقا نیز با صدور بیانیه‌ای مشابه از بازداشت برخی از اعضای دولت گینه بیسائو خبر داد و از ارتش این کشور خواست که آنها را آزاد کند. هنوز هیچ جزئیات بیشتری توسط این اتحادیه ارائه نشده است.

به نوشته رویترز، در صورت تائید، این دومین تصاحب نظامی قدرت در غرب آفریقا در چند هفته پس از کودتای ۲۴ ژانویه در بورکینافاسو خواهد بود.

خبرگزاری های فرانسه و رویترز بعدازظهر سه شنبه از وقوع تیراندازی شدید در اطراف کاخ ریاست جمهوری و احتمال وقوع کودتای نظامی در گینه بیسائو خبر داده بودند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از منابع محلی از تیراندازی گسترده در اطراف کاخ ریاست جمهوری گینه بیسائو و استقرار وسیع نیروهای ارتش خبر داد.

گینه بیسائو با نام رسمی جمهوری گینه بیسائو کشوری در غرب آفریقا و در کناره اقیانوس اطلس شمالی، بین گینه و سنگال واقع شده و پایتخت آن بیسائو است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *