پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

سرکار: در تولید علم نانو، انفجاری حرکت کردیم

سرکار: در تولید علم نانو، انفجاری حرکت کردیم

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: از تولید ۱۰ مقاله در علم نانو در سال ۲۰۰۱ به تولید سالانه عددی بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مقاله در این علم نوظهور رسیدیم و پس از آن به توسعه فناوری و تولید محصول دست یافتیم.

سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور در برنامه الوند شبکه دو سیما به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی گفت: ما به موقع در تکنولوژی نانو ورود کردیم و همین موضوع به ما برای پیشرفت در این علم نوظهور کمک کرد.

وی ادامه داد: براساس گزارش سازمان ملل، ایران پس از آمریکا و چین سومین کشوری بود که برنامه راهبردی خود در حوزه نانوتکنولوژی را منتشر کرد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: در ابتدای کار شاید کمتر از ۱۰ نفر از اساتید دانشگاه‌ها درباره نانوتکنولوژی می‌دانستند، اما امروز بیش از ۴۰ هزار نیروی متخصص در گرایش‌های مختلف نانوتکنولوژی داریم و درواقع با تمرکز بر تربیت نیروی انسانی متخصص توانستیم در این علم جدید پیشرفت کنیم.

سرکار در پایان گفت: طی کردن این مسیر به ما کمک کرد تا از تولید ۱۰ مقاله در علم نانو در سال ۲۰۰۱ به تولید سالانه عددی بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مقاله در این علم نوظهور رسیدیم و طبیعتا پس از آن توسعه فناوری‌ها رخ داد و پس از آن محصولات مرتبط با آن فناوری‌ها تولید شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *