پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

اختلافات در اسرائیل بالا گرفت/ ائتلاف نتانیاهو دادگاه عالی را تهدید کرد

اختلافات در اسرائیل بالا گرفت/ ائتلاف نتانیاهو دادگاه عالی را تهدید کرد

 

اعضای کابینه نتانیاهو قضات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را تهدید کردند، در صورتی که قصد لغو قانون مصوبه آنها در کاهش اختیارات دادگاه را داشته باشند، اسرائیل را به سوی هرج و مرج پیش می‌برند.

به گزارش گروه عبری  تسنیم گلعاد موراژ در گزارشی که امروز جمعه در پایگاه اینترنت وای نت منتشر شد، خبر داد، نتانیاهو، وزیر دادگستری‌اش و تمامی اعضای کابینه فعلی مخالفت خود را با رد تعدیل انجام گرفته بر قانون اساسی اعلام کردند.

به نوشته این رسانه عبری زبان وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت، اعضای کابینه نتانیاهو ادعا کردند که قوه قضائیه صلاحیت انجام چنین کار را ندارد.

این تهدیدها قبل از نشست تاریخی 15 قاضی دادگاه عالی برای بررسی شکایت‌های صورت گرفته علیه تصویب قانون دلیل معقولیت انجام می‌شود و این وزرا تاکید دارند که در صورت ابطال این قانون شرایط اسرائیل وضعیت خطرناکی پیدا خواهد کرد.

در بخشی از گزارش وای نت آمده است، پیش از نشست جلسه تاریخی استماع دادگاه عالی (رژیم صهیونیستی) که قرار است روز سه شنبه آینده برگزار شود، کابینه نتانیاهو صبح امروز جمعه مخالفت خود را با لغو تعدیل‌های صورت گرفته بر قانون اساسی ابراز داشته و تاکید کرد، دادگاه عالی اختیاری در رابطه با این که خود را فراتر از حاکمیت قرار دهد نداشته و هیچ کس نمی‌تواند فراتر از قانون اساسی باشد.

یکی از وکلای مدافع کابینه در این رابطه تهدید کرد، در صورتی که دادگاه عالی رای به ابطال بدهد، در واقع تمام ساختار حقوقی را زیر پا می‌گذارد و بر اثر آن پیش بینی می‌شود شاهد وقوع هرج و مرج باشیم.

این در حالی است که رهبران ترتیب دهنده تظاهرات در تقاطع کاپالان در تل‌آویو و بقیه نقاط فلسطین اشغالی که علیه کودتای قضائی فعالیت می‌کنند در واکنش به این اظهارات اعلام کردند این تهدیدها نشات گرفته از خوی مافایی است که به شکل رسمی و علنی در اسرائیل مطرح می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *