یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

تظاهرات حامیان مردم فلسطین در مقابل محل سخنرانی بایدن

تظاهرات حامیان مردم فلسطین در مقابل محل سخنرانی بایدن

 در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر به ایالت مینه‌سوتا در جمع هواداران دموکرات خود در شهر مینیاپولیس و پشت درهای بسته سخنرانی می‌کرد، حامیان مردم فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان‌های این شهر به راهپیمایی پرداختند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ام پی آر نیوز، گروه بزرگی از حامیان مردم فلسطین عصر چهارشنبه به وقت محلی در مرکز شهر مینیاپولیس و در اطراف منطقه‌ای که بایدن به منظور جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا سخنرانی می‌کرد، دست به راهپیمایی زدند.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود خواستار یک وقفه بشردوستانه در جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس شد تا فرصت لازم برای آزادی گروگان‌ها فراهم آید، اما تظاهرکنندگان با فریادهای خود در حمایت از فلسطین و سردادن شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» و «فلسطین تنها نیست»، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

حامیان مردم فلسطین پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها عبارات «بمباران کودکان را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «هم‌اکنون آتش‌بس»، نوشته شده بود.

این در حالی بود که سخنرانی بایدن در این مراسم توسط یک خاخام زن یهودی به نام جسیکا روزنبرگ که خواستار توقف فوری جنگ در غزه بود، قطع شد.

این خاخام یهودی گفت: اگر واقعا به ملت یهود اهمیت می‌دهید، پس من به عنوان یک خاخام از شما می‌خواهم برای توقف فوری جنگ در غزه کاری انجام دهید.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این خاخام یهودی با بیان اینکه من احساسات شما را درک می‌کنم، افزود: این مساله برای جهان اسلام نیز فوق‌العاده پیچیده است و من از همان ابتدا از راه حل دو دولتی برای حل مساله (رژیم) اسرائیل و فلسطین حمایت کردم.

در ادامه این مراسم، این خاخام یهودی به خارج از محل سخنرانی بایدن هدایت شد.

پیش‌تر نیز درحالیکه تداوم حمایت‌های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم صهیونیستی منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطینی در غزه و کرانه باختری شده است بایدن رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عوام فریبانه، در جریان سخنرانی خود در ایالت مینه‌ سوتا، گفت: برای ما از دست رفتن زندگی بی‌گناهان در غزه یک واقعه مصیبت‌بار است و ما برای این مرگ‌ها غمگین هستیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *