دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

در تداوم ادعاهای پوشالی واشنگتن؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: از مرگ غیرنظامیان ناراحتیم

در تداوم ادعاهای پوشالی واشنگتن؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: از مرگ غیرنظامیان ناراحتیم

در تداوم ادعاهای مقامات آمریکایی و اظهارات عوام فریبانه آنها در ابراز همدردی با مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین که با بمب‌ها و سلاح‌های کشتار جمعی آمریکایی زیر شدیدترین حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، این بار متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که از جان باختن غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطینی در غزه ناراحت هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، میلر عصر چهارشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این جلسه در مورد سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی، گفت: بلینکن قصد دارد در این سفر با مقام‌های (رژیم) اسرائیل درباره اهداف نظامی و برنامه‌هایشان برای دستیابی به این اهداف گفت وگو کند.

وی افزود: وزیر خارجه (آمریکا) همچنین در این سفر در مورد موضوعاتی از جمله راه‌های افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه، جلوگیری از گسترش درگیری و امکان آزادی گروگان‌ها با مقامات اسرائیلی رایزنی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: بلینکن قرار است در این سفر به صراحت از مقامات اسرائیلی بخواهد که عملیات نظامی خود در غزه را با رعایت کامل قوانین بین‌المللی در زمان جنگ انجام دهند.

میلر همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «با توجه به حمله روز گذشته به اردوگاه پناهندگان، در حال حاضر ارزیابی ایالات متحده از اینکه آیا (رژیم) اسرائیل از قوانین جنگی تبعیت می‌کند یا خیر؟»، از پاسخ به این پرسش طفره رفت و اظهار کرد: من نمی‌خواهم در مورد این حمله مشخص یا سایر حملات موردی اسرائیل صحبت کنم بلکه انتظار ما این است که آنها در تمام عملیات‌های نظامی خود قوانین جنگ را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر درباره اتهام جنایات جنگی (رژیم) اسرائیل تحقیق نمی‌کنیم، مدعی شد: اما ما عمیقاً به خاطر از دست رفتن زندگی غیرنظامیان، زنان و کودکان متاسف هستیم.

وی افزود: تعداد غیرنظامیان از دست رفته در این حمله یا هر حمله دیگری هر چه باشد، ما آشکارا از هرگونه تلفات جانی غیرنظامیان ناراحت هستیم و این موضوع را برای اسرائیل روشن خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که «دولت آمریکا در مورد برخی از حملات روسیه در جنگ با اوکراین به صراحت این حملات را به عنوان جنایت جنگی محکوم کرد اما در این مورد چرا حتی حاضر نیست در مورد اینکه این حمله اسرائیل یک جنایت جنگی بوده یا خیر، دست به بررسی بزند؟»، مدعی شد: در مورد روسیه، ما توانستیم با درجه بسیار بالایی از اطمینان به این نتیجه برسیم که روسیه عمداً غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

پیشتر نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عوام فریبانه، گفت: برای ما از دست رفتن زندگی بی‌گناهان در غزه یک واقعه مصیبت‌بار است و ما برای این مرگ‌ها غمگین هستیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *