یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

حماس: بازداشت فلسطینیان وسعت بحران تل آویو را نشان می دهد

حماس: بازداشت فلسطینیان وسعت بحران تل آویو را نشان می دهد

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به بازداشت گسترده فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیست، آن را نشانه وسعت بحرانی دانست که رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از  مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که روند بازداشت های شهروندان فلسطینی در کرانه باختری وسعت بحران اسرائیل و ترس اشغالگران از تبدیل شدن تمامی عرصه‌ها به عرصه رویارویی را نشان می دهد.

این اظهارات، به دنبال انسداد محورهای نزدیک به نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در صبح سه شنبه در پی اسارت «بسام السعدی» از رهبران جنیش جهاد اسلامی فلسطین از ترس واکنش گروه‌های مقاومت نسبت به این اقدام صورت می‌گیرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیوت آحارانوت» روز سه شنبه خبر داد که رژیم صهیونیستی از ترس واکنش به اسارت «بسام السعدی» از رهبران جنبش مقاومت جهاد اسلامی، جاده‌ها و محورهای نزدیک به مرزهای نوار غزه را مسدود کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز همچنین گفتند که نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم نگران حمله با استفاده از موشک‌های «کورنت» به اهداف صهیونیستها در نزدیک نوار غزه هستند.

السعدی یکی از رهبران جنبش مقاومت جهاد اسلامی است که دیشب از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنین، به اسارت گرفته شد. نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز نیز ۲۴ شهروند فلسطینی از جمله شماری از اعضای حماس و اسیران آزاده فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند. روند بازداشت فلسطینی ها در هفته های اخیر شدت گرفته است.

به گزارش المیادین، السعدی در درگیری با نظامیان صهیونیست مجروح شد و بیمارستان دولتی جنین اعلام کرد که همسر السعدی در جریان عملیات بازداشت زخمی و به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شده است.

در حمله دوشنبه شب صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین همچنین یک جوان فلسطینی به نام «ضرار ریاض الکفرینی» از ناحیه سر هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

به دنبال حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، شهادت یک فلسطینی و بازداشت یک مقام بلندپایه جنبش جهاد اسلامی، گردان‌های‌های سرایا القدس (شاخه نظامی جنیش جهاد اسلامی) در سراسر فلسطین اعلام آماده باش کرد.

گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف فلسطینی نیز یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین که موجب شهادت یک جوان و بازداشت یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی شد، محکوم و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی بهای این اقدام را پرداخت خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *