یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

درخواست ژاپن از ایران: میزان اورانیوم انبار شده را افزایش ندهید .

درخواست ژاپن از ایران: میزان اورانیوم انبار شده را افزایش ندهید .
وزیر خارجه ژاپن نسبت به عبور میزان اورانیوم غنی سازی شده ایران از مرز تعیین شده در برجام ابراز تاسف کرد و از تهران خواست میزان اورانیوم انبار شده را افزایش نداده و غنای اورانیوم را بیش از پیش زیاد نکند.

 «تارو کونو» روز سه شنبه افزود بسیار تاسف بار است که میزان اورانیوم با غنای کم که در ایران موجود است از محدودیت تعیین شده پیمان هسته ای فراتر رفته اگرچه او نمی داند آیا این نقض پیمان موقتی است یا خیر؟

او گفت ژاپن کماکان از ایران خواهد خواست تا میزان اورانیوم انبار شده را افزایش نداده و غنای اورانیوم را بیش از پیش زیاد نکند.

جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) در راستای ایفای حقوق خود مطابق با بندهای ٢۶ و ٣۶ برجام افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم را اعلام کرد

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۶۷ درصد عبور کرده است.

وی گفت، به طرف‌های اروپایی برجام بارها اعلام شده که اقداماتشان در عمل به تعهدات کافی نبوده است؛ بنابراین ایران همانگونه که پیش از این برنامه‌اش را اعلام کرده، به این روند تولید ادامه خواهد داد. ظریف یادآور شد که برنامه مرحله نخست، هم در مورد ذخایر اورانیوم غنی‌شده و هم در مورد ذخایر آب سنگین اجرا شده و در مرحله دوم نیز در مورد سقف ۳.۶۷ درصد است که آن را اجرا خواهیم کرد.

این اظهارات وزیر خارجه ایران یادآور اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران به طرف‌های اروپایی است که ۱۶ تیرماه امسال زمان آن به پایان می‌رسد.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *