پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

دمشق: شورای امنیت نسبت به تجاوز اسرائیل به سوریه، مسؤولیت‌پذیرباشد

دمشق: شورای امنیت نسبت به تجاوز اسرائیل به سوریه، مسؤولیت‌پذیرباشد

 وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه شامگاه دوشنبه از شورای امنیت و سازمان ملل متحد بار دیگر خواست که نسبت به تجاوز اخیر موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، مسؤولیت‌پذیر باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت از حملات یکشنبه شب رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و افزود:پذیرش توجیهات امریکا و اسرائیل از سوی جامعه جهانی به معنای آن است که جهان تبدیل به جنگلی شده است که سازمان ملل در آن هیچ سلطه‌ای ندارد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تجاوزهای مکرر اسرائیل به سوریه در حمایت از همدستان رژیم تل‌آویو و مزدوران تروریست آن موفق نشده و در آینده نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی همچنین با این گونه حملات هرگز نتوانسته و نخواهد توانست که ارتش سوریه را از از ادامه پیروزی و نابودی تروریست‌ها و جیره‌خواران اسرائیل در بسیاری از مناطق سوریه باز دارد.

وزارت خارجه سوریه افزود: ادامه تروریسم بین ‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و هماهنگی مستمر آن با گروه‌های تروریستی به‌ ویژه گروه تروریستی النصره و سایر گروه‌ های تروریستی مرتبط با آن تأکیدی بر این است که بی‌تردید اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌ المللی است و خطر این رژیم کمتر از خطر دو گروه تروریستی داعش و النصره نیست.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرد که حملات جدید اسرائیل دو روز پس از حمله جنگنده های آمریکایی به استان دیر الزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق و در سایه حمایت دولت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی از اسرائیل صورت می‌گیرد.

یک منبع نظامی به سانا گفت: دشمن صهیونیستی ساعت ۲۲ و ۱۶ دقیقه یکشنبه شب از سمت بلندی‌های جولان اشغالی اهدافی را در حومه دمشق مورد حمله قرار داد و پدافند هوایی راکت‌های شلیک شده را رهگیری و بیشتر آنها را ساقط کرد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه در حالی  است که “”اسکات ریتر” عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح های کشتار جمعی عراق پیشتر هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

رژیم اسرائیل در سال های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *