دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

روایت شهرداری غزه از شهر؛ «اشغالگران اجازه بازگشت مردم به خانه‌هایشان را نمی‌دهند»

روایت شهرداری غزه از شهر؛ «اشغالگران اجازه بازگشت مردم به خانه‌هایشان را نمی‌دهند»

شهرداری شهر غزه روز دوشنبه ادامه حضور نیروهای اسرائیلی در چندین منطقه از شهر را تأیید کرد که مانع بازگشت شهروندان به خانه‌های خود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حسنی مهنا، سخنگوی شهرداری گفت: «۳۵ هزار تن زباله جامد در شهر انباشته شده‌است و نیروهای اسرائیلی از انتقال آن به محل دفن زباله اصلی در شرق شهرک حجر الدیک در جنوب شرقی شهر جلوگیری می‌کنند.»

وی افزود: ما از کمبود شدید کالا رنج می‌بریم و فعالیت بازارهای شهر غزه بسیار محدود است، زیرا نیروهای اسرائیلی اکثر بازارها را که هنوز در چندین منطقه وجود دارد، تخریب کرده و فلسطینی‌ها را از بازگشت به خانه‌های خود باز می‌دارند.

شهرداری غزه نیز به الجزیره گفت، کمیته اضطراری ۲۴ ساعته کار می‌کند و اولویت ما توزیع آب به خانه‌ها است.

شهرداری غزه افزود: با معضل کمبود سوخت روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم زباله‌ها را به محل دفن اصلی زباله‌ها منتقل کنیم. اشغالگران، زباله‌ها را به آتش میکشند که منجر به انتشار گازها و دودهای سمی می‌شود.

شهرداری این باریکه تاکید کرد: بیش از ۷۰۰ هزار شهروند شهر غزه و شمال نوار غزه نیاز شدید به غذا و سوخت دارند. امروز دو چاه آب مهم به دلیل نبود سوخت از کار افتادند. اشغالگران زباله‌ها را آتش می‌زنند که منجر به انتشار گازها و دودهای سمی در فضای غزه می‌شود.

وی اظهار کرد: آب‌ باران در غزه جمع شده و می‌ترسیم به دلیل تخلیه نکردن آنها فاجعه ایجاد شود. امروز دو حلقه چاه مهم آب به دلیل کمبود سوخت متوقف شد. روز به روز به وسعت ویرانی عظیم در شهر پی می بریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *