دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

پنجمین شکست تیم ملی هندبال زنان ایران برابر کنگو رقم خورد

پنجمین شکست تیم ملی هندبال زنان ایران برابر کنگو رقم خورد

تیم ملی هندبال زنان ایران دومین دیدار خود را در مرحله پرزیدنت کاپ برابر تیم کنگو واگذار کرد.

به گزارش حبرنگار مهر، تیم ملی هندبال زنان کشورمان در ادامه بیست و ششمین دوره رقابت های قهرمانی جهان شنبه شب ۱۸ آذرماه در دومین دیدار خود در مرحله پرزیدنت کاپ به مصاف تیم کنگو رفت و با قبول شکست برابر این تیم پنجمین شکست خود را در رقابت های قهرمانی جهان ثبت کرد.

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که در این دیدار دو بازیکن خود کاپیتان مینا وطن پرست و ساناز رجبی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، بازی را خوب شروع کرد و تا اوسط نیمه اول حتی اختلاف امتیاز را به عدد ۴ رساند اما در ادامه تیم ملی زنان کنگو که از قدرت بدنی بالایی برخوردار بودند با طراحی حملات موثر در خط حمله توانست اختلاف را به ۱۰ برساند تا این نیمه ۹ -۱۹ به سود حریف خاتمه یابد.

ملی پوشان در ابتدای نیمه دوم در خط حمله نمایش خوبی داشتند و فاطمه مریخ و مهربان بدوی با بازی خوبی که به نمایش گذاشتند و همچنین سیوهای دیدنی فاطمه خلیلی دروازه بان ایران، توانستند اختلاف را به ۷ برسانند اما در ادامه این کنگو بود که باز هم با تکیه بر قدرت بدنی و فیزیکی بالا نسبت به بانوان ایران توانست اختلاف گل نیمه اول را افزایش دهد و به ۱۲ گل برساند و در نهایت ۳۲ بر ۲۰ برنده این دیدار شود.

مهربان بدوی با ۶ گل موفق ترین گلزنان تیم ملی بود. فاطمه خلیلی نیز ۱۲ سیو موفق داشت. ریتا لونا ساروینا بازیکن تیم‌ملی کنگو برنده عنوان برترین بازیکن زمین در پایان بازی شد.

گفتنی است، کنگو ۶ بار در مسابقات قهرمانی زنان جهان حضور داشته که در ادوار حضور در این رقابت ها، دو بار رده بیست و دوم و یکبار رده دوازدهم، هفدهم، بیستم و بیست و سوم را در کارنامه عملکرد خود به ثبت رسانده است.

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در سومین دیدار خود در مرحله پرزیدنت کاپ روز دوشنبه ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ به مصاف قزاقستان می رود.

بنابر تائید، اکرم حبیب لو فیزیوتراپ تیم ملی هندبال بانوان کشورمان، مینا وطن پرست به دلیل آسیب در فیبر عضله همسترینگ و ساناز رجبی به دلیل پارگی رباط امکان بازی در دو مسابقه آینده تیم ملی را نخواهند داشت و به این ترتیب تا پایان مسابقات در ترکیب تیم ملی هندبال ایران حضور ندارند.

بیست و شششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور دانمارک، سوئد و نروژ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *