چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - Wednesday 15 May 2024

روسیه: ضدحمله اوکراین شکست خورد

روسیه: ضدحمله اوکراین شکست خورد

رسانه‌ها به نقل از وزارت دفاع روسیه از شکست ضد حمله اوکراین در نبرد با ارتش روسیه خبر دادند.

به گزارش فارس، رسانه‌ها روز چهارشنبه از شکست ضد حمله اوکراین در جنوب این کشور و در نبرد با روسیه جهت بازپس گیری اراضی خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که تلاش اوکراین برای انجام یک ضد حمله در جنوب این کشور شکست خورده و نیروهای این کشور متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در نشست خبری خود اعلام کرد که نیروهای روسیه سه فروند بالگرد اوکراینی را سرنگون کرده‌اند و اوکراین در طی دو روز نبرد در خط مقدم «میکولایف-کریوی ریه» و سایر مناطق در جنوب اوکراین چهار فروند جنگنده خود را از دست داده است.

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور اراضی «اشغال شده» را از نظامیان روسیه پس خواهند گرفت.

با شدت گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای نظامی اوکراین و روسیه در مناطق جنوبی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه تلگرام منتشر کرد، برای نظامیان روسی خط و نشان کشید.

ولودیمیر زلنسکی از نظامیان روسیه خواسته است که به خاطر حفظ جان خودشان از اوکراین فرار کنند. رئیس‌جمهور اوکراین در این مطلب تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور هر کاری که از دستشان بر بیاید دارند می‌کنند که نظامیان روسیه «پاسخ اوکراین را با ترسی وحشتناک احساس کنند.»

بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که پس از تشدید لفاظی دولت غربگرای این کشور درباره عضویت در ناتو، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شد. به دنبال تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) به ارتش دستور داد که «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کند. این دستور به فاصله چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین صادر شد.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *